СТЕНОГРАМА

засідання Комітету  з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики   та ядерної безпеки

від 2 березня 2015 року

Веде засідання  Голова Комітету М.В.МАРТИНЕНКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, шановні колеги!

Практику вранішніх засідань мабуть приміняти більше не будемо, тому що дуже тяжко збираємося.

Шановні колеги, щоб не гаяти час, день сьогодні у нас у всіх напружений. Я поки не бачу до кворуму, не вистачає два чоловіка.  Мені здається, так чи ні?

Давайте починати обговорювати питання, оскільки ми прийшли і зібралися. А потім, коли підійдуть люди будемо ставити на голосування. Нема заперечень проти такого підходу? Немає.

Тоді по першому питанню, це проект Закону про внесення змін до деяких Законів України щодо стабілізації фінансового стану НАК «Нафтогазу». Ініціатор Кабінет Міністрів України. Номер 2214. Доповідає заступник міністра Ігор Миколайович Діденко.

Будь ласка, Ігор Миколайович.

 

ДІДЕНКО І.М.  Доброго ранку, шановний Микола Володимирович! Шановні народні депутати! Колеги!

Цей закон розроблено і схвалено урядом України на вимогу пункту 23-е, Меморандуму про співпрацю уряду України і Міжнародного валютного фонду, який було підписано. Цей закон передбачає внесення змін до п'яти існуючих законів України. По порядку.

Закон України про теплопостачання. В законі передбачається внести вдосконалення механізму розрахунків в секторі централізованого теплопостачання. Зокрема, внести в Закон про існування спецрахунків тільки для тих підприємств ЕКЄ,  які є ліцензіатами НКРЄКП, це приблизно 300 теплогенеруючих підприємств, які на сьогоднішній день споживають 98 відсотків природного газу. Всіх решта теплопостачальників передбачається за цим законом перевести на передоплату. Встановлення норми щодо припинення газопостачання підприємств ЕКЄ у разі   порушення ними умов, укладених договорів, тобто внесення змін в статтю 19 із значком один. І в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів, дозволяти відключати не платників, але з дотриманням безаварійності. Тобто з відповідним попередженням теплопостачальних організацій про те. що вони будуть відключатися для того, щоб вони могли провести технологічні заходи, які приводи до безаварійності.

Потім внесення змін до закону України про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу. На сьогоднішній день в урядовій редакції є норма, яка передбачає з 1 липня поточного року взагалі відмінити мораторій на провадження примусового стягнення відносно заборгованості підприємства "ПЕК". Хоча закон називається про зміни до деяких законів щодо фінансового ……… акціонерної компанії НАК "Нафтогаз". Але ми розуміємо, що саме ця норма, яка пропонується, вона буде чіпати всі енергетичні компанії, включаючи Енергоатом, тому потрібно визначатися. Хоча МВФ дуже чітко і НКРЄ КП їм підтримує в тому, що потрібно зробити абсолютну рівність з точки зору можливості стягнення заборгованості. Закон України про функціонування природного газу теж пропонується змінити, впровадження  заходів, спрямованих на підвищення рівня платіжної дисципліни та запобігання збитків гарантованого постачальника природного газу в частині закріплення на законодавчому рівні попередньої оплати за природний газ, що постачається ТКЄ, тобто всіма промисловими підприємствами і дрібними тепловиробляючими підприємствами. Природа цієї зміни в тому, що сьогодні НАК "Нафтогаз", всі імпортовані обсяги газу купує по передоплаті, тому уряд вважає, що і дзеркально споживачі індустрії і теплопостачання повинні так само переходити на передоплату. Забезпечення фінансових та інших гарантій виконання договірних зобов'язань, тобто банківські гарантії будуть прийматися замість передоплати, якщо такі банківські гарантії будуть влаштовувати НАК "Нафтогаз". Встановлення можливості відчуження прав вимоги щодо заборгованості споживачів за постановлений природний газ. Це мова йде про можливість реалізації існуючої заборгованості перед НАК "Нафтогаз" на аукціонах. Якщо цього не буде закріплено законодавчо, то немає жодного чоловіка або колективного органу в нашій країні, який був би готовий встановити ту чи іншу норму дисконтування боргів, якщо таке потрібно буде роботи. Борги накопичувалися роками, на сьогоднішній день загальна заборгованість перед НАК "Нафтогаз" складає 34 мільярди. Якщо переоцінити по актуальним курсам долару на період їх виникнення і проіндексувати хоча би на мінімальну ставку банківського кредитування, то там суми будуть визначальні. Серед боржників перед НАК "Нафтогаз" і дочірньою компанією НАК "Нафтогаз" "Газ України" є майже всі підприємства теплоенергетичного комплексу, так само величезні борги мають хіміки і багато, багато інших промислових підприємств. Тому МВФ бачить за можливе і необхідне перейти до систему аукціонного продажу цих  боргів.

І два закони, які трошки редагують чисто юридичні процедури, це називається Закону про виконавче провадження та Закон про відновлення  платіжоспроможності боржника або визнання його банкрутом. Ці зміни передбачають введення представників НАК "Нафтогаз" в ради кредиторів і спрощення ситуації пов'язаної із банкрутством. Поряд із цим законом слід також відмітити, що Фонд держмайна так само з  фондом... з Міжнародним валютним фондом запропонували відмінити мораторій на примусову реалізацію майна підприємств, в яких, державних підприємств, в яких 25 плюс 1 акція належить державі, але ця норма передбачає, що тільки НАК "Нафтогаз" може банкротити ці підприємства.

Тобто, якщо коротенько, то все. Ми з представниками НАК "Нафтогаз" готові відповісти на будь-які уточнюючі запитання народних депутатів.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, ….

Питання до доповідача. Будь ласка.

 

КУЛІЧ В.П. Підкажіть, будь ласка, яким чином передбачено згортання заборгованостей взаємних, тому що відомо всім, що дуже великі заборгованості бюджету перед цими ж підприємствами, які вині "Нафтогазу". Чи передбачається можливість закриття зустрічними якимись питання? Як буде з цими? Якщо держава винна, не компенсую водоканалу кошти, а він відповідно винен "Нафтогазу".

 

(Загальна дискусія)

 

ДІДЕНКО І.М. Ну водоканали насправді не мають великих прямих заборгованостей перед "Нафтогазом", вони мають перед електропостачальними організаціями. Але в кожному конкретному випадку передбачається розглядати питання окремо, тому що закон не може передбачити хто кому повинен і чому. МВФ говорить про те, що НАК є бізнесовою структурою, яка продає товар, який називається "газ", і за нього повинна споживати газ, а вже коли дійде до конкретних судових процедур, то тоді уже, звісно, будуть виступати і боржники перед боржниками НАКу. Тобто в законі цього не прописано, але це передбачається в кожному окремому випадку окремий розгляд.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще питання, будь ласка.

 

КУЛІЧ В.П.  В мене ще є…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ольга Валентинівна, давайте ви.

 

Бєлькова О.В. Ну, дякую.  А хто в нас представник від "Нафтогазу" сьогодні?

 

Коновець С.О.  Заступник голови.

 

Бєлькова О.В. Добрий день. Скажіть, будь ласка, звідки взялася саме така процедура, де, ну, проходження продажу боргів і чому визначена остаточний коефіцієнт найбільший саме 70 відсотків? Крім того, чому не враховано те, от продовження питання мого колеги, яким все ж таки чином ми плануємо відрізнити борги, які виникли внаслідок, скажімо так, зловмисної несплати, таке є, своїх боргів перед "Нафтогазом", від тих боргів, які виникли внаслідок несплати самим компаніям тепло генеруючим від держави або від інших підприємств.

 

Коновець С.О. Дякую. Почну з першого питання. Звідки виникла така ідея. Як передісторія, коли приїхав МВФ, він спитав, побачив дуже велику заборгованість "Нафтогазу". Десь на 1 січня було десь 30 мільярдів гривень. І коли ми почали розповідати, чому ми не можемо її стягнути, вона сказала: "А чому ви не можете, як в нормальних країнах, продавати її, наприклад, банкам через аукціони". І тоді виникла ця ідея. Тобто ця ідея продажу з аукціонів, вона виникла в МВФ.

Що ми взяли за основу? Тобто з початку 2014 року, десь в квітні місяці Національний банк України вже розробив дуже схожий порядок продажу прострочених боргів з аукціону. Тобто за основу був взятий цей порядок, саме цей принцип, тобто аукціон з пониженням дисконту. І на початку ми пропонували тільки 2 кроки, тобто там 10 і 30 відсотків. Але потім у процесі узгодження на Кабміні зробили 4 кроки.

Я не можу сказати саме чому 70, тому що це вже було… Це позиція, саме така позиція, вона узгоджена з МВФ. Тобто можна поставити і 60, і 80. Але аукціон – це аукціон. Тобто аукціон реально покаже, скільки буде дисконту.

Дивіться, законом передбачено, що сам порядок проведення аукціону, а також яка заборгованість може бути продана, тобто це визначає Кабінет Міністрів  України в окремому своєму чи постанові чи розпорядженні. Тобто в законі, ну, в законі це не прописується.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ігор Степанович, будь ласка.

 

Насалик І.С. Всім доброго дня! Ну, напевно, питання поставити чи НАК "Нафтогаз" комерційна структура, чи соціальна структура, треба було давним-давно. Бо більше її переглядають як соціальну структуру, а не комерційну. З другої сторони, всі боргові зобов'язання, які зобов'язані НАК "Нафтогазу", вони складаються з двох частин. Перша, це різниця в тарифах. А це в дійсності те, що заборгувала держава комунальним підприємствам. І сума, яка передбачена в бюджеті, і то вона скрита, тільки на межах півмільярда, а реальна різниця в тарифах більше 6,2 мільярда. Тобто зразу поставити запитання, де ці комунальні підприємства повинні взяти ресурс для того, щоби покрити, це зобов'язання держави.

Друге  частина питання. От сьогодні ставилось про те, що передоплата. Але, коли ви збираєте, ну, особливо знають органи місцевого самоврядування, ви ж місяць іде споживання населення, після цього до 15 числі виставляються рахунки. І тільки через два місяці утримують кошти, ті, які витрачені на реалізацію, тобто теплозабезпечення відповідних галузей.

Скажіть, будь ласка, на яку статтю витрат повинні виставити цю двохмісячну оплату? Тобто практично відповіді немає.

 

Ні, ще одне, ми дали плюсом, зареєстрований той закон. про який виговорили, про кримінальну відповідальність, про несанкціонований відбір газу, який може щось допомогти. Але переставити всі зобов'язання, які є, на органи місцевого самоврядування і на теплокомуненерго, неможливо. Крім того, є третя ще складова. На протязі останніх шести років держава недофінансовувала органам місцевого самоврядування по делегованим повноваженням. А що це мається: школи, лікарні і ніші. Суму, я тільки по Франківській області вам скажу, більше 70 мільйонів гривень. От на що, от тепер  оці видатки всі поставимо. Дякую.

 

Коновець С.О.  Дякую за запитання, Ігор Степанович. Дякую за те, що підтримуєте нас по Кримінальному кодексу. МВФ, розуміючи глибинність наших проблем хоче сформулювати перший раз постановку питання, яке називається: "Газ – товар. За газ потрібно платити".  Однозначно, що бюджети недофінансовані, але це… Але так само на рівні місцевих бюджетів існували зловживання. Ми ж всі не з місяця, ми всі з України, да, і знаємо, що робили теплоенерго, користуючись тим самим законом 2711 і багатьма решта. Потрібно питання почати. Якщо його не сформулювати зараз, то тоді не буде можливості прийти до бюджету. Але тоді так само бюджет буде говорити МВФу, що нам, центральному бюджету, щоб розрахуватися по нашим зобов'язанням перед місцевими бюджетами, теж потрібні гроші. Але це вже буде переформулювання питання, що гроші потрібні не НАКу "Нафтогаз", а гроші потрібні центральному бюджету для виконання своїх законних зобов'язань. Ну якщо ми не почнемо спочатку, то тоді не буде ланцюгової реакції. То цей закон передбачає саме ось таке цивілізоване формулювання питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Андрій Ярославович, ви хотіли щось додати.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Дякую, Микола Володимирович. Ну, я б хотів із самого початку пройтись, це Закон про теплопостачання, і відзначити його суть.

Ми говоримо про можливість відключення теплокомуненерго. Правильно? Сьогодні діє в законі стаття, що можна відключати до технологічного мінімуму. "Нафтогаз" просить – до технологічної безпеки. Правильно, я так…? Ну, Кабмін, так, Кабінет Міністрів і МВФ. В чому ця різниця, щоб ми розуміли.

Технологічний мінімум – це є, згідно санітарних норм, в квартирі плюс 18. Технологічна безпека – це є, щоб не замерзла вода в трубах. От наскільки ми сьогодні готові прийняти цю поправку? Те, що це треба робити і треба заставити платити, це зрозуміло, теплокомуненерго і зробити рівні права. Чи готова сьогодні, ну, самі люди платити за це.        

І таке є. По суті, це є право відключення.

Те, що треба проводити до норм це звичайно. Що стосується другого питання, це дуже принципове, бо  нам треба буде на це відповідати питання.

Друге. Закон України "Про заходи спрямовані на забезпечення  сталого функціонування паливно-енергетичного комплексу". Так, що тут у нас?

Тут у нас   з 1 липня процедура погашення заборгованості. Так була з 1 липня, а зараз з …

Значить була заборона до 2016 року 1 січня щодо банкрутства ПЕК. Зараз є пропозиція перенести  до 1 липня, як  тут лягає питання майна? Наприклад беремо  трансгаз – труба. Вона підпадає під…, я хочу це десь почути проголосовано про мораторій, правильно? В оренду здати не можна. Якщо ми паливно-енергетичний  комплекс має право  банкрутувати, то, значить, ми маємо право робити …………….. на трубу.

Я думаю, що тут  є законодавчі акти, де труба не підпадає під це.

 

Коновець С.О. Одразу відповім, по-перше, ГТС – це державна власність. Тобто вона не є власністю Нафтогазу, вона не є  власністю. Так.

А, по-друге, у нас ще є інший мораторій, який стосується державних компаній – те, що Ігор Миколайович говорив, який забороняє банкрутувати компанії в яких більше 25 відсотків державної власності.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Так що ми тут захищені.

 

Коновець С.О.  Захищено чесно.

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Тепер законопроект про засади функціонування ринку природного газу. Тут встановлюється проведення аукціону, це є нормально. Так, зрозуміло. Борги є такі там навіть не то, що  70, там їх не куплять за  3 проценти, за  один, бо воно просто, борги є ті безнадійні. Але також питання, що таке борг? Тут написано, що  визначає порядок Кабінет Міністрів. Так? саме… як то порядок продажу, прав, вимоги щодо  боргів.  А що  виявляєте боргом?  Є момент це  невиконання контракту, а є проходження всієї судової процедури до виконавчої служби.  Що ви будете, які борги? Бо борги, наприклад, якщо є  прострочені контрактом там місяць, то вони коштують можливо й 90 процентів. А борги, які прострочені там 10 років, чи, як я розумію, там 5 років, то вони є зовсім інакші. Правильно? Що являється в порядку боргом? Перше питання.

І друге. Я б розглянув також і порядок, який запропонував Кабінет Міністрів щодо продажу боргу на аукціоні.  …..пропозиція  приймається. Хороша вона і нормальна, якщо є борги, на аукціоні купляють другі компанії. Просто механізм… Будь ласка.

 

Діденко І.М. Добре. Я відповідаю на перше питання. Ми плануємо, що і вимоги до цих боргів також будуть включені в цей порядок Кабміну. Бо, наприклад, от зараз станом на сьогодні більше 7 мільярдів гривень дебіторської заборгованості це знаходиться на виконавче провадження ДВС, з яких зупинено  203 провадження на суму 3 мільярди гривень. Тобто дуже велика сума вже знаходиться в ДВС, і саме там деякі зміни цього закону вони допоможуть нам забрати цю заборгованість. Тобто вимоги до заборгованості вони також будуть викладені в порядку Кабміну, звичайно нову заборгованість, яка з'явилася тільки зараз чи в 2014 році, ніхто продавати не буде.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Тобто ми розуміємо, що це є вже ті заборгованості, які є у виконавчій службі, де "Нафтогаз" пройшов всі  процедури судові, і виконавча служба не має можливості стягнути заборгованість, тоді ви виставляєте їх на аукціон. Я правильно розумію?

 

Діденко І.М.  Да, да. І треба розуміти,  що процес стягнення боргів він досить тривалий в часі і, наприклад, у "Нафтогазу", який отримає фінансування велике з бюджету, краще, і МВФ також рахує, краще дати можливість там банкам, колекторським компаніям витрачати цей час і свої гроші для того, щоби забирати цю заборгованість, а "Нафтогазу" – одразу отримати гроші і зменшити на цю суму фінансування з бюджету.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я.  А яка заборгованість за 2014 рік промислових підприємств? Яка заборгованість за 2014 рік промислових підприємств?

_______________. (Не чути). 

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. За 2014 рік промислові підприємства скільки заборгували?

 

Коновець С.О.  Дивіться, тобто промислові підприємства станом на 1 січня винні десь 11 мільярдів гривень.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. На 1 січня 2015? Так, а я питаю за 2014.

 

Коновець С.О.   За 2014 рік з цієї суми – 2,5 мільярди.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Так, які це підприємства і чому?

 

Коновець С.О.  Три з половиною мільярди – це старі борги хіміків, тобто хімічні....

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Ні, ні, я говорю 2014 рік....

 

Коновець С.О.  Ну, хвилинку, 2014 рік ми говоримо. Старі борги – зрозуміло, ми розуміємо, була ця влада, відпускалося без цього, але вже, наприклад, 2014 рік, там по-інакшому. Мільярд гривень – металургійний комплекс, але дуже велика частина – це поточна заборгованість, вона, вона, ну, ми її продавати не будемо.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я.  Я йду до того, що знову буде значить, пройде 2015 рік і знову буде заборгованість.

 

Коновець С.О.  Шановні колеги, ми повинні не забувати про існування такого горя в нашій державі, як зона АТО. Тільки за опалювальний період ми туди віддали газу безоплатно на 500 мільйонів доларів, 500 мільйонів доларів – це уже буде більше мільярдів, ніж є, оця заборгованість 2 мільярди.

 

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я. Ну побачим. А з чим ви очікуєте,  що він вернеться, якщо?

 

Мартовицький А.В. Та я ничего не очикую. От него я точно ничего не очикую, як и от вас ничего не очикую, и от этого закона. Лоббистский, чисто под Нафтогаз закон. Буду голосовать красной кнопкой за этот законопроект и предлагаю коллегам присоединиться, и проголосовать против.

Чисто лоббистский, под Нафтогаз законопроект, вот, который дает возможность самим устанавливать. За скока? За 70 видсоткив? Это мне напоминает, знаете, как вот, если депозит в банке.  Да? Я его могу забрать, депозит в банке, но только если оставлю там 50 процентов. Вот точно так. За 70 процентов продадим, за 3 копейки продадим и так далее.

Потом ну еще там ряд вопросов, которые вот в общем-то дают возможность на свий розсуд. Он мне ничего не дает этот законопроект.

 

Підлісецький Л.Т. Я проти тої позиції, тому… якраз ті люди й наробили ці заборгованості, які були. Треба Нафтогазу допомагати. Це є перше.

Якщо вже є… Але об'єктивно на це дивитись. Якщо є вже виконавчі служби і виконавча служба не стягує, то що з тим боргом робити? Через три роки їм напишуть як прибуток і сплатити прибуток. Так по закону?

Треба робити механізми, треба прислуховуватись до Міжнародного Валютного Фонду, треба відповідно й корупційний Комітет, щоб дав свій висновок.

І друге. Можливо, трохи доопрацювати, але по суті цей закон є правильний, треба голосувати, це моя думка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Хто ще бажає висловитись?

 

Мартовицький А.В.  Мы в своих ……уже доприслушивались до Международного Валютного Фонда. Ну с каждым нашим прыслуханням до Международного Валютного Фонда лучше Украине не становиться. ……тоже Международный Валютный Фонд, реформа угольной промышленности начиная с 91 года. Позакрывали шахты, мертвые поселки, мертвые это… Вот вам результат прислухання до Международного Валютного Фонда.

Я хотел сказать Игорю Николаевичу, очень много ссылок у вас на Международний Валютний Фонд, на людей со стороны, которые не являются украинцами.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Артур Володимирович для порядку треба було сказати яка внутрішня політика була по вугіллю, скільки крали на схемах. Правда чи ні? Минула влада, да, не тільки МВФ, да, не тільки МВФ. Правда? Правда? Ну так…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Наталія Володимирівна.

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.   В мене ще є одне питання, стосовно зміни до Закону "Про …. провадження". Ви тут передбачаєте частину другу статті 11 доповнити абзацом такого змісту: "Виставляє платіжні вимоги, це державний виконавець, на стягнення протягом 5 банківських днів з дати арешту рахунків боржників". І уже у статті 52 ви пишете: "Платіжну вимогу по списанню коштів з рахунку боржників державних виконавець зобов'язаний надіслати до банківської або іншої фінансової установи не пізніше двох робочих днів". Так 2 робочих дні чи 5 робочих днів? Тобто ви суперечите в одному законі, ставите 2 різних терміни по одних і тих же питань.

 

Коновець С.О.  Це не різні процедури, це одна, получається одна і та ж сама процедура тільки різні строки.

Погляньте уважно і в принципі проаналізуйте. І тут потрібно ставити або 5, або 2 дні. І логічніше ставити 5 днів для такої процедури.

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………… у вас все?

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.   Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………….., будь ласка.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г. У мене коротке запитання, і короткий коментар, якщо можна.

Ми дуже багато говоримо тут і як мантра молимося на МВФ. А чи є якесь офіційне заключення по цим законопроектам Міжнародного валютного фонду.

 

Діденко І.М.    Так.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  По всім в тому вигляді, в якому ми сьогодні розглядаємо, да?

 

Діденко І.М.   Лист від 27 числа, який надійшов на уряд про те, що в цій редакції МВФ його підтримую.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  Окей. Тоді, Ігор Миколайович, як би запитання-коментар. Ми сьогодні бачимо, що робиться з валютним курсом. Ми сьогодні бачимо на необхідність дії НКРЕ по підвищенню тарифів на газ. Поки що ми не розуміємо рівень ціни для населення. І уряд, на скільки я чув, да, чи читав, переклав на рішення, і очікуємо рішення НКРЕ. Ми бачимо, на скільки впали платежі на ринку розрахунків по електричній енергії. Чи не спричинить оці рішення, які ми хочемо прийняти, знаєте, як принцип доміно, коли недоплата в одному потягне і розвалить всю енергетичну систему України. Хтось змоделював оці варіанти, які можуть бути? Тому що на ринку електричної енергії сьогодні ситуація, ну, просто катастрофічна по розрахункам. По державним підприємствам, по розрахункам, ситуація катастрофічна. Мені здається, по ринку газу, чи відсутності ринку газу і розрахункам через "Нафтогаз" ситуація дуже напружена, ну, враховуючи, що кінець опалювального сезону. Щоб не получилося так, що ми щелкнем одну цю костяшку доміно, і у нас піде така реакція цепна, що ми потім не зможемо це все зупинити.

 

Діденко І.М.  Дякую за запитання. На сьогоднішній день от ви, як народні депутати, ви спілкуєтесь з виборцями і ви стоїте на захисті інтересів простих громадян. Насправді прості громадяни не спілкуються ні з Енергоатомом в платіжному порядку, ні з енергоринком. Вони спілкуються з посередниками, які називаються регіональні дистриб'юторські компанії, як по газу, так і по електроенергії. І люди сплачують кошти, будь-якого тепловика, будь-якого облгазу, будь-якого Обленерго запитай, люди платять.

Тому тут колапс  з точки зору кінцевих платників людей не передбачається. Але якщо держава по бачить, і НАК  "Нафтогаз" побачить, і  генеруючі компанії, і енергоринок побачить, що дистриб'ютори  не доплачують, не виконують  навіть в цих умовах свої зобов'язання по розрахункам тоді повинні будуть прийматися  рішення про  введення зовнішнього управління в ці компанії.

Тобто останню милю доступу до грошей багато-багато років  держава віддала у приватні руки. І ці приватні руки себе поводять досить некоректно, і Міжнародний валютний фонд бачить це, що на грошах між людьми до виробників енергії постачальників газу є зловживання.

Тобто це, в першу направлено, проти цього.

 

НАСАЛИК І.С.  Питання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка…

 

НАСАЛИК І.С. По-перше, ви  закрили практично рахунки всім комунальним підприємствам, йде розщеплення  на сьогоднішній день, все, що отримує комунальне підприємство воно розщеплюється. Зокрема, ви забираєте 85 відсотків всіх надходжень – 85 всіх надходжень ви забираєте.

15 ви залишаєте для того, щоб забезпечити, скажімо, елементарні речі, які навіть не забезпечують заробітну плану – це по теплу. 

Аналогічна ситуація, скажімо, це  по центральних, аналогічна ситуація по  котельним і по всім іншим. Що ви ще хочете, ви забираєте з комунальних підприємств все, що  ви можете забрати?

Ще один поступ такий як зараз, і ви провалите всі комунальні підприємства. Я в цьому переконаний.

 

Діденко І.М.   Комунальні підприємства повинні не  фарбувати траву за ті кошти, які в них лишаються, а виконувати свої технологічні зобов'язання.

 

НАСАЛИК І.С.  Пане Ігорю, ви не  розказуйте, будь ласка казки, добре бо я 8 років про працював у комунальний  підприємствах, я знаю, що це таке.

 

Діденко І.М.   Я знаю.

 

НАСАЛИК І.С.  Чому ви зробили закон про те, що  не даєте можливості їх банкрутувати?

 

Діденко І.М.   Не ми його зробили. Але, шановний Ігор Степановичу, це питання повинно підняти перегляд тарифів і НКРЕ повинно переглянути тарифи. В тому числі і для комунальних підприємств теплопостачання. На сьогоднішній день…

 

НАСАЛИК І.С.  Їх повинні формувати (це величезна помилка, яка була зроблена) органи місцевого самоврядування. І тоді не було б у вас і різниці в тарифах, і тоді була б відповідальність,  і тоді була б відповідальність перед людьми. А зараз зробили такі тарифи, що півміста по одному тарифу забезпечується по теплу, а друга півміста – по іншому тарифу. Як пояснити це людям?

 

Діденко І.М.   То це ж не відноситься до сфери ……….. …….. Міністерства енергетики. Це відносить до компетенції держави як такої в особі законотворця. І НКРЄ КП в тому числі. В усьому цивілізованому світі ціни і тарифи встановлює незалежний регулятор. І він тому має бути незалежним, що він має вивчити саме все. І працювати з місцевою владою, якщо комунальні підприємства теплопостачання, і з державною владою, якщо це державне підприємство.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, з тарифами у нас справді проблема є. Це не стосується цього закону, я з вами погоджуюся. Хто ще бажає висловитися? Будь ласка, ………

 

Кононенко І.В. Колеги, вчора відбулося засідання ніби коаліції чи, я не знаю, представників від усіх фракцій. От дійсно всі хочуть допомогти реструктуризувати "Нафтогаз". І ми розуміємо сьогодні проблему, з якою стикається "Нафтогаз". Але закон написано таким чином, що складається враження, що переклали з однієї хворої голови на іншу, да. І не запропонувати жодних механізмів вирішення от щодо саме комунальних підприємств.

Крім того, однозначно у всіх викликає і подив, і зацікавлення, і стурбованість – всю гаму "чувств", скажімо так, от сама процедура продажу боргів. Мені видається, що або треба визначити більш сталу участь саме Кабміну, щоб не було, скажімо так, остраху, що задешево скуплять борги всіх комунальних підприємств. І таким чином, ну скажімо, так приватизують ці підприємства.

Тому мені видається, що незважаючи на те, що ми розуміємо, що це ……по МВФ, але там є конкретні вимоги, які ну можна залишити у цьому законі, але більш точно виписати процедуру продажу і стягнення, і фактично вилучити заборгованість, щоб не сталося так, що із всього… весь обсяг заборгованості державної по відношенню до ДКЄ стане підставою для банкрутства цих копаній і задешево знову ж таки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто ще бажає виступити із членів комітету? Немає. Шановні колеги, тема Нафтогазу дуже болюча тема, вона відіграє дуже негативну роль при формуванні нашого бюджету завжди і треба? звичайно, кудись рухатись.

Кабінет Міністрів пропонує за консультацією з МВФ даний законопроект.

На які моменти я б акцентував увагу. Шановні колеги, при платежах на ринку, на сьогодні 68 3 72 відсотки, ми кидаємо зараз в жернова енергетичні підприємства держави. В нас буде проблема.

Тобто ви, шановні розробники, вилізли трохи за своє поле. Да?

Тому я б зробив би доповнення в пункті 3.4, що процедура погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу діє до 1 липня 15 року за виключенням державних підприємств паливно-енергетичного комплексу, для державних підприємств паливно-енергетичного комплексу процедура погашення заборгованості діє до 1 січня 16 року, як і визначено в законі, вибачте.

Тому що ми отримаємо колосальні проблеми. Спочатку треба розібратись з платежами по ринку, вибачте, а потім кидати їх в жернова. І закон цей діє на сьогодні.

Всіх інших речей, стосовно регулятора, треба переглядати ситуацію, ситуація сьогодні не нормальна, коли в одній точці приймаємо для кожного ліцензіата свої тарифи, і по одній стороні дороги діє один тариф, по другій стороні дороги діє інший тариф, це не нормально.

Ви знаєте, що ми на себе взяли зобов'язання на цій сесії прийняти закон, в тому числі про національного регулятора, якого на сьогоднішній день не існує закону.

Цей закон зараз готується, і ми його отримаємо найближчим часом.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я знаю. Я знаю, знаю. Ми отримаємо найближчим часом, де у тому числі й комунальні питання будуть підніматися. Процедура продажу, інші речі, зловживання можливі… Тут мі ніколи на 100 відсотків не перестрахуємося. Практика покаже, будемо якось управляти. А якщо будуть якісь проблеми, це питання вже, в першу чергу, прокуратури, а не законодавчого органу. А на практиці будемо дивитися, як виходить. Тому я просив би проголосувати за підтримку цього законопроекту за основу і в цілому в сесійній залі.

Прошу проголосувати за дану пропозицію. Хто -  "за"? Рахуйте. 6. Проти? Утрималися. Добре.

Які інші пропозиції? У нас нема ніякого рішення по цьому питанню. Нам треба голосувати його все-одно. Доопрацювання. (Шум у залі)

Добре. Шановні колеги, і давайте таким чином. За основу і скорочення процедури підготовки до другого читання. Таку пропозицію, щоб  поставити. Давайте. Хто – "за"? То єсть прийняти за основу і прийняти рішення в залі за скороченою процедурою розгляду в другому читанні. Компромісний варіант. Підтримаємо?

 

______________.  ….тиждень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тиждень часу. (Загальна дискусія)

 Ну через тиждень. Ну що ми ще можемо зробити? За основу й в цілому ви підтримуєте, так? Тоді  за основу і скорочена процедура. коли вже буде розглядатися, тоді вже й буде. Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто – "за"? Скільки?

 

ДУДКІН О.М. 14.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Із 16.

Рішення прийнято. Дякую.

Друге питання порядку денного проект Закону про внесення змін до  Закону України "Про електроенергетику щодо особливостей регулювання  відносин у сфері енергетики  на території до органів державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюю не в повному обсязі свої повноваження. Автори члени комітету.

Ми цю тему  дискутували на минулому засіданні, коли у нас не було кворуму ми рішення не приймали.

Шановні колеги, в чому проблема?

На сьогодні законодавчо не передбачена подібна  ситуацію, яка у нас є в зоні АТО. І  хтось повинен відповідати  за ці дії, хтось повинен писати інструкції і  приймати відповідні рішення.

Сьогодні рівень  неплатежів з зони АТО, скільки Юра?

 

Гнатюк  Ю.Л. Я вам скажу, що січень-лютий це вже 2,6 мільярда.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 2,6 мільярда. Треба мати  чітко законодавчі можливості. Ми бачимо, що постійно йдуть скандали, не туди заплатили чи там не заплатили і тому подібне. Цей порядок треба відпрацювати.

У членів НКРЕ, це підтвердить  Володимир Євдокимов - член НКРЕ, напрацьовані  відповідні інструкції вже вони теж час не гають.

І я просив, щоб цей закон ми підтримали за основу і в цілому. Він дуже короткий там я не бачу чого з ним дискутувати.

Я доповідь закінчив, які є питання?

Хто бажає висловитись?      

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Голосуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За основу і в цілому.

Хто – "за", прошу голосувати. Дякую.

Проти? Утримались?

 

ДУДКІН О.М.  14 – "за"

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 14 – "за".

Рішення прийнято.

Так, що у нас в "Різному"?

 

НАСАЛИК І.С. Можна…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ігор Степанович.

 

НАСАЛИК І.С. … саме в зоні АТО і питання  вугілля ……

(не чути)

 

… прийнятись рішення  щодо  вугілля, яке  знаходиться в зоні АТО. Чи це повинно бути, тобто вироблена якась система,  чи це без ПДВ, .., чи це без соціальних виплат? Але шахтарям, які там  працюють, а там працює більше 75 тисяч шахтарів. Їм треба або платити за роботу і брати вугілля, яке ними доставляється, або це шлях, коли ці шахтарі підуть просто… абсолютно в іншому…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ігор Віталійович.

 

КОНОНЕНКО  І.В.   Щодо цього питання, просто у мене інформація. Є проект постанови Кабінету Міністрів, який поданий Міністерством паливно-енергетичного комплексу. Він вносився з голосу на попередньому засіданні Кабінету Міністрів, але не пройшов, бо було прийнято рішення, що питання комплексне, і потрібно узгодити в першу чергу з силовиками. Справа про те йде, щоб вивозити вугілля транзитом через російську територію. Цей проект постанови зараз візується. І я так думаю, що на наступному засіданні Кабміну він буде проголосований. Це вирішує питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ігор Віталійович, я говорив з начальником залізної дороги, який тут знаходиться. Тобто є повністю можливість нашої залізної дороги все формувати. Але там з'явилася така ситуація, яку взагалі ніхто не може, її зараз оцінити і сказати. З'являються батальйони приватного характеру (і я думаю, Юхим Леонідович підтвердить), які просто обстрілюють залізодорожні склади, в тому числі залізничників, і блокують вивезення відповідно… Тобто це несанкціоновані речі, які проходять. А можливість транспортувати нашої залізною дорогою, я спілкувався з цими……. не повній мірі.

 

ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ Ю.Л. …………………. Донецкую область…………  И сколько мы туда ни посылали, пытались всеми силами договариваться. И с ихней стороны, и с нашей стороны. Послали, как называется, дрезину…….. это "Донецксталь", это же ремонт. Своих людей послал, договаривались со стороны ……………………………….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, 2 питання. Перше, ми збиралися між… Да, будь ласка, будь ласка, Юхим Леонідович.

 

ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ Ю.Л. ….. друзья, я хотел обратить всех внимание на то, что тут нету понятия у нас, чтобы как можно больше уходить от зависимости по добыче газа от России. У нас в Украине достаточно месторождений, достаточно сил, достаточно компаний государственных и частных для того чтобы вырабатывать свой собственный газ и забыть, что такое Россия, что такое другие страны, поставлять и так далее. И себестоимость значительно дешевле, чем сегодня мы имеем. Но для этого появились проблемы, которые я хотел озвучить, на рассмотрение председателя, вас и членов комитета то есть народных депутатов и руководства государственной компании.

Дело в том, что с увеличением ренты до 70 процентов для государственных предприятий газовой отрасли и 55 процентов для частных предприятий приведут к дальнейшей убыточности этих всех предприятий. Обще налоговая нагрузка на компании, которые занимаются добычей газа в Украине, составляет приблизительно 80-95 процентов, из них рента 55 и 70 соответственно. Мировой опыт показывает, что средняя налоговая нагрузка составляет 40 процентов, из них рента от 5 до 30 процентов, в Польше 19, в Азербайджане 26, в Румынии 30, во Франции, вообще, за добычу газа государство даже доплачивает, поскольку к скважинам с низким дебитом применяется негативна рента.

Второе. Статистические данные свидетельствуют, что введение в июле
14-го года повышенной ренты, предприятия отрасли наращивали добычу на уровне +20 процентов, то есть 3.5 миллиарда. С момента введения повышенной ренты для частных инвесторов на уровне 55 процентов показатели добычи стали сокращаться и по году вышли всего на 2.4.  Относительно 2013 года потеряли 460 миллионов кубов газа. Уровень добычи природного газа в 2014 году составляет у нас по Украине 19,8 миллиарда. Эксперты прогнозируют, что добыча природного газа в 2015 году сократится на 20 процентов от уровня 2014 года. То есть другими словами, значит, нагрузка лента государства убивает собственную добычу газа, и должно будет потом за рубежом покупать где-то порядка трех с половиной, четырех миллионов, миллиарда газа. То есть я хотел спросить вас, значит, в это уже некоторые народные депутаты ставили этот вопрос, рассматривали. Но давайте дойдем до конца. Или так, или не так. Если не так, мы должны быть, считать, что мы участниками, значит,…… добыча собственного газа падает в наше стране по причине того, что сегодня мы хапанем все, а завтра, значит…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Єфим Леонідович, члени нашого комітету під керівництвом пана Домбровського Олександра Георгійовича внесли законопроект, який передбачає зниження рентних ставок 35, 28 і 14, по-моєму, да? 15, залежно від глибини покладів: три тисячі метрів, п'ять тисяч, і вище п'яти тисячі. Законопроект цей є. ми зараз нічого не зробимо. Ми зараз не змінимо ці точки в бюджеті.

Друге питання. Я дискутував по цьому питанню з урядом. І на цьому тижні Прем'єр буде збирати газовидобувників і державних і недержавних, щоб з другого кварталу міняти цей порядок. Крапка.

 

ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ Ю.Л. Все понятно. Спасибо.

 

_______________. Зміни до бюджету 055 пройшли………….. зараз

 

 

_______________.  055 коефіцієнт там є. Є коефіцієнт.

 

_______________. Бо його виключили. Зараз ми подали ………………

 

_______________. Про нові скважини.

 

_______________. Але його не було, правильно.

 

_______________. Министерство топлива и энергетики рассмотрело, оно вроде согласно. В позу стал Премьер-министр. Вот и все. То есть Минфин. Ну, Минфин, это Премьер-министр.

Ну, в позу стал, нет и все.

 

_______________. Я вам наступне скажу, що Мінфін страшенно дурний, що робить по "Укргазвидобуванню", оренду ставлять 70 відсотків. Це працююча модель, навіть якщо газ буде коштувати для нього 500 доларів, вона не працююча, тому що будуть неплатежі, інші речі,  і в них буде старше, гірше, ніж є, це теж питання. Але це …

 

_______________. Можна? Вот январь месяц, небольшая добыча, 4 миллиарда газа, то есть 4 миллиона, извиняюсь. Себестоимость получилась 3 тысячи 400 гривен, себестоимость.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Понятно.

Будь ласка, Ігор Васильович.

 

_______________. Шановні колеги, я би хотів зауважити на двох питаннях.

Перше. Це …..є значне збурення працівників Західної енергетичної ….. системи компанії державної, яка підпорядкована …. у зв'язку, пов'язано з тим, що сьогодні масово починається …. менеджменту з …. підконтрольних ….

І там  вже підписалися майже більше половини працівників з цього приводу….

(Не чути)

 І тому в мене є прохання …… Верховною Радою створення слідчої комісії ….. дуже велике іде, там іде ….. спроба просувати внутрішні закупівлі тільки одного …. (Не чути)

 Тому я думаю, щоб це історія не вийшла з-під контролю, тим паче ….. я вважаю, що нам треба на упередження сьогодні ініціювати перед Верховною Радою створення слідчої комісії, вивчити це питання, зняти цю проблему ну і по крайній мірі стабілізувати ситуацію, яка там сьогодні відбувається. Тому що …..

Тому я би хотів ….. нашого комітету ….. це питання звернутися. Ми, зрозуміло, …… активну участь …. Аби дійсно це питання врегулювати.

Все ж таки це російський бізнес і ми прекрасно розуміємо в якій ми ситуації є, все ж таки розуміємо корумпованість системи цієї. І я думаю, що залишатися осторонь.

І це не форма діяльності саме нашого комітету.

…..ставте на голосування, це питання………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є процедура, як створюються слідчі комісії.

 

______________.  Я розумію….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Заперечень немає проти цього.

 

______________.  Наша фракція буде подавати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Подавайте.  Подавайте.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

…..підтримку своєму рішенню, так. І це питання  почало рухатися більш активно. ………… представників багатьох фракцій…. підняли це питання і обговорили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вас почули. Ми  піднімемо питання на фракціях. Все, що можемо зараз зробити. А ви робіть процедуру, засилайте листи. Будь ласка.

 

Підлісецький Л.Т.  Дуже дякую  колезі, що підняв це питання.  Справді, питання дуже болюче. І це питання не тільки західної системи, це питання всього Укренерго, де, на жаль, звільняються дуже фахові професійні спеціалісти. На їх місце приходять спеціалісти, які працювали на  об'єктах напругою максимум 110 кіловольт  і схеми, які запроваджені були в підконтрольних  обленерго Григоришина, переносяться чи пробують перенести на Укренерго. Абсолютно  ну недопустиме і більше відомо… велику кількість кримінальних справ, які були в системах обленерго Григоришиним відкриті про… скажімо навіть, про виконання робіт підрядним господарським способом, які пропускалися через різні  компанії-посередники.

І ще один факт я би хотів зазначити, це до призначення… про призначення першого заступника керівники Укренерго. Це людина, яка працювала абсолютно на схемних роботах в недавньому минулому, буквально два роки тому.  Відповідно знов його призначено в Укренерго, і я вважаю, що це абсолютно неприпустимо. Тому  фракція "Самопоміч" однозначно буде підтримувати створення такої слідчої комісії і приймати участь.    

 

________________. (Не чути)

….наступного засідання нашого комітету поставити питання

Для того, щоб …

Я думаю, що  представник Генеральної прокуратури був   ….. не завадив, щоб він всі моменти …..  обговорювати і для того, щоб ми адекватно реагувати.

Щодо призначень …….  Є порушення…

…у порядку призначення  і це зрозуміло для мене   не є  ні чим  іншим як ……

І це …          . Це перше питання.

І в мене ще є одна проблема. До мене звернулися  ряд компаній, які раніше будували електромережі. На сьогоднішній день  ми знаємо, що  ……….. був введений Закон  про внесення змін до  деяких законів  України щодо  сплати за приєднання до  мереж …… від 22 червня 2012 року…… корупційні схеми, коли  для розбудови електричних мереж використовують ….. за гроші відповідно споживача.

Таким чином цей закон сьогодні зупинив інвестиції  …. – по-перше.

По-друге, створює корупційну складову тому що вартість …. І є ……., коли вартість обладнання, яке використовується  погоджується після  тендеру, а от ………. обладнання тих компаній, які  в цих комерційних схемах ……

Тому я би дуже  просив, я думаю, що всім вам відома ця історія, і відома, яка  проблема зараз ……………… розвивати …….

Я би дуже просив все ж таки створити робочу  групу аби ми вивчили результат виконання цього ……….. . І відшукали ті недоліки, які ………. асоціації перед ……….

Тому якщо б була  добра воля членів комітету приєднатись до  цієї роботи, щоб ми створили робочу групу і вивчили саме наслідки  виконання цих норм …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви очолюєте групу, бажаючі записуйтесь ……. на наступному засіданні.

 

_______________. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, по наступному  засіданні …… не викликаємо, я скажу чому? Тому що  у нас буде Копач в середу  розбиратися, які ……. в присутності Копача мені не дуже хотілося б.

Тому давайте через засідання, тому що Копач буде присутній  на презентації законопроекту по газу.

Це у нас, ви бачите, записано в наступному порядку денному.

Так, будь ласка. Хто руку піднімав? Володимир Володимирович.

 

БАНДУРОВ В.В.  Шановний Миколо Володимирович! Шановні колеги! Вже в третє піднімаю це питання, воно вже повністю готове для обговорення та прийняття сьогодні або наступного засідання в середу. Законопроект 2147, про виключення з додатку 10 Закону про Державний бюджет України, спеціалізованих медико-санітарних частин, цей законопроект надзвичайно важливий. У зв'язку з прийняттям змін до бюджету, мова йде про те, щоб ці спеціалізовані медико-санітарні…

 

______________. (Не чути)

 

 БАНДУРОВ В.В.   Абсолютно вірно. Ми не головні, але ми повинні висловити позицію…

 

______________. (Не чути)

 

МАРТОВИЦЬКИЙ А.В. Микола Володимирович! И уважаемые коллеги! Просьба одна. Вот изменения в бюджете по шахтерам, вот эта единственная просьба поддержать, Микола Володимирович и народные депутаты с разных фракций. Подземные, вот тот, кто в шахту каждый день ходит, опускается на глубину 1400, 1200 и так далее, 15 процентов они не составят богатства в бюджете, но нельзя трогать эти 15 процентов. Ну, просто мы делаем преступление. Только подземным, повторяю, вот те которые каждый день ходят в шахту, нельзя, это грех мы делаем.

Микола Володимирович, ну, внесите в мозги, ну, так не делается, так не делается. Для подземных, повторяю, только для подземных. Мы берем с пенсии убираем ……….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це ви маєте на увазі пенсію?

 

МАРТОВИЦЬКИЙ А.В.  Пенсию, да, я за пенсию говорю. ………….. там, где было зафиксировано 10 процентов, а сейчас это сделали прогрессивный налог, 15 процентов сделали из 12800 ………….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, оперативно, що ми можемо зробити. Дуже погано, що ми не зібрались на минулому засіданні, я не зміг оформити рішення комітету наших пропозицій до бюджету, це вибачаюсь, критика всіх нас, да. Питання наступне. Але табличку ми підготували. Ті думки, які при обговоренні наговорили ми тут на засіданні, де не було кворуму, ми їх оформили. І зараз я пропоную прийняти як рішення комітету і направити терміново до бюджетного комітету, де включити, в тому числі і пропозицію Єфима Леонідовича.

 

МАРТОВИЦЬКИЙ А.В.   Да, пожалуйста.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По оцьому самому, по 15 відсоткам працюючим шахтарям. Шановні колеги, ще які питання в кого в "Різному" є? Будь ласка, Ігор Миколайович Діденко.

 

ДІДЕНКО І.М. Шановний Микола Володимирович, шановні народні депутати, ми тут при підготовці до змін до бюджету, скажемо так, трошки проспали одне питання. Питання надзвичайно дешеве, але досить, скажемо так, ну, процедурне. Європейська комісія розглядає виплату Україні чергового траншу на галузеве реформування 45 мільйонів євро.  І вони просять внести в бюджет одну строчку, яку наповнювати грошима на сьогоднішній день не треба, там можна поставити сто тисяч гривень, двісті тисяч гривень, але, щоб була  просто строчка. Строчка називається "імплементація в Україні ініціативи щодо прозорості видобувних галузей відповідно до її критеріїв". Це можна питання ставити на сьогоднішній день, чи пізніше уже.

Я ж кажу, що ми проспали. Але я зараз почув…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не знаю, що з вашою процедурою треба зробити…………

 

ДІДЕНКО І.М.  Все, я почув.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наступне засідання у нас відбудеться в середу, де основний буде закон 2250, одразу подивіться його, будь ласка, Він до комітету надійшов. До проекту порядку денного ви бачите, що ми пропонуємо включити, і плюс законопроект, який Бандуров пропонував. Немає заперечень?

Сьогодні його в залі не буде однозначно.

Дуже дякую. Все

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Стенограми 8”

20 березня 2019 11:36
07 грудня 2018 17:13
22 жовтня 2018 09:22
07 вересня 2018 09:39
06 липня 2018 09:34
23 червня 2018 11:47
06 квітня 2018 13:38
02 березня 2018 09:30
09 лютого 2018 09:19
11 грудня 2017 09:20