ЗВІТ

щодо підсумків роботи Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за восьму сесію Верховної Ради України восьмого скликання

(лютий- липень 2018 р.)

 

За восьму сесію Комітетом було проведено 6 засідань (07 лютого, 28 лютого, 04 квітня, 16 травня, 21 червня та 04 липня 2018 р.).

На засіданнях Комітету було розглянуто 39 питань. 18 висновків щодо розглянутих законопроектів подано на розгляд Верховної Ради України. 11 подань щодо розгляду законопроектів у першому читанні за основу, 3 подання щодо прийняття у другому читанні та в цілому, 3 подання щодо прийняття за основу та в цілому, 1 подання щодо відхилення законопроекту.

Розглянуто 1320 листів і звернень.

Створений та постійно працює youtube-канал Комітету.

28 лютого 2018 року за участі Голови Представництва Європейського Союзу в Україні Хюга Мінгареллі розглянуто питання законодавчого забезпечення прогресу України у виконанні своїх зобов'язань відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, а також інших міжнародних зобов'язань України у сфері енергетики.

За поданням Комітету Верховною Радою України прийнято в цілому два Закони України та одна Постанова Верховної Ради України, один законопроект прийнято у першому читанні за основу.

Закон України від 13.03.2018 № 2320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стабілізації діяльності Державного акціонерного товариства "Чорноморнафтогаз" у зв'язку з тимчасовою окупацією території України».

Закон має на меті створення умов для відновлення виробничої діяльності Державного акціонерного товариства "Чорноморнафтогаз", припиненої внаслідок тимчасової окупації території України, фінансової стабілізації, забезпечення енергетичної безпеки держави.

Законом пропонується встановити до 1 січня 2019 року мораторій на стягнення заборгованості з Товариства.

Закон України від 01.03.2018 № 2314-VIII  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в нафтогазовій галузі».

Запропоновані Законом України зміни спрямовані на вдосконалення процедури надання земельних ділянок для проведення розвідувальних робіт та робіт з будівництва, технічного обслуговування, об’єктів трубопровідного транспорту та інших дозвільних процедур нафтогазовидобувної галузі, що допоможе оптимізувати витрати підприємств галузі при проведенні таких робіт та збільшити обсяги нафти та газу власного видобутку.

Положення зазначеного закону спрямовані на вирішення наступних питань:

1. Пропонується вдосконалити чинну практику землевідведення, забезпечивши непереривність розробки родовища шляхом внесення зміни до статті 97 Земельного кодексу України щодо надання можливості юридичним особам після закінчення дослідно-промислової розробки родовищ та введення родовищ у промислову розробку використовувати земельні ділянки на підставі договору з власником землі або за погодженням із землекористувачем на період зміни їх цільового призначення та оформлення документів, які посвідчують право користування ними.

2. Зміни до статей 98 та 99 Земельного кодексу України надають можливість використання механізму сервітуту для будівництва об’єктів нафтогазодобування та трубопровідного транспорту, що дозволить використовувати земельні ділянки без зміни їх цільового призначення.

3. З метою уникнення дублювання окремих дозвільних документів, проектом Закону пропонується шляхом внесення змін до статті 168 Земельного кодексу України встановити, що зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок для проведення робіт з буріння і облаштування нафтогазових свердловин, будівництва та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту тощо може здійснюватиметься без спеціального дозволу, а на підставі робочого проекту із землеустрою.

4. Також для зменшення кількості узгоджень проектних документів органами державного гірничого нагляду змінами до Кодексу України "Про надра" (статті 17, 24, 48), Закону України "Про нафту та газ" (статті 1, 36) та Гірничого закону України (стаття 24) скасовує обов’язковість отримання гірничого відводу, що є застарілою радянською практикою і його функції майже повністю дублюються з функціями спеціальних дозволів на видобування корисних копалин.

5. Для забезпечення належної охорони ґрунтів змінами до статей 156 та 207 Земельного кодексу України передбачається відшкодування власникам землі та землекористувачам збитків, що заподіяні внаслідок використання сільськогосподарських земель для потреб нафтогазової галузі, а також втрат сільськогосподарських угідь.

6. Зважаючи на специфіку спорудження об‘єктів нафтогазової галузі (свердловин, трубопроводів, тощо), переважне розташування їх за межами населених пунктів та відсутність впливу на забудову території населених пунктів, доцільно виключити такі об‘єкти з переліку об‘єктів містобудівної діяльності. У зв’язку з цим внесяться зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (стаття 4), скасувавши необхідність реєструвати об’єкти нафтогазобудування як об’єкти містобудування.

 

 

 

 

 

7. Надано можливість розширити коло суб’єктів, які можуть проводити геолого-економічну оцінка запасів нафти і газу. Позбавлення  Державної комісії України по запасах корисних копалин (ДКЗ) виключного права на такі роботи дозволить у майбутньому на рівні нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України імплементувати в Україні міжнародно прийняту систему оцінки запасів вуглеводнів (SPE-PRMS), а також дасть можливість впровадити ринкові механізми в процесі оцінки запасів (стаття 45 Закону України «Про нафту і газ».

01.03.2018 прийнято у першому читанні за основу проект Закону «Про прийняття за основу проекту Закону України про забезпечення прозорості у видобувних галузях»

Закон розроблено з метою надання громадськості доступу до повної та об’єктивної інформації щодо платежів суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, на користь отримувачів платежів, створення передумов для суспільно відповідального використання такими суб'єктами корисних копалин загальнодержавного значення, а також для суспільного ознайомлення та обговорення питань, пов'язаних із використанням та управлінням державою та територіальними громадами корисними копалинами загальнодержавного значення.

Він визначає організаційно-правові основи розкриття інформації у видобувних галузях, встановлює конкретні зобов'язання щодо розкриття інформації, способи розкриття інформації та відповідальність суб'єктів розкриття інформації.

17.04.2018  прийнято у першому читанні за основу проект Закону «Про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавства з питань поводження з радіоактивними відходами».

Метою прийняття закону є приведення законодавчої бази України у сфері поводження з радіоактивними відходами у відповідність до узгоджених на міжнародному рівні вимог безпеки в частині удосконалення системи класифікації радіоактивних відходів для їх захоронення, яка базується, насамперед, на міркуваннях довгострокової безпеки і способах остаточного захоронення.

Зазначена мета досягається шляхом внесення змін до Закону України «Про поводження з радіоактивними відходами», Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення», що дозволить ефективно здійснювати управління у сфері поводження з радіоактивними відходами.

За час сесії було проведено 2 комітетських слухання та 6 круглих столів, а саме:

Комітетські слухання

1.     12 липня 2018 року. Комітетські слухання на тему: «Ядерна енергетика України – виклики та перспективи».

2.     21 березня 2018 року. Комітетські слухання на тему «ГТС: ключові виклики та критерії залучення стратегічного партнера. Роль парламенту в законодавчому забезпеченні процесу».

 

Круглі столи

1.       18 червня 2018 року. Круглий стіл на тему «Ключові пріоритети реформи видобувного сектору».

2.       06 червня 2018 року. Круглий стіл на тему: "Перспективи створення системи електронної торгівлі біопаливом в Україні"

3.       19 квітня 2018 року. Круглий стіл на тему: "Концепції впровадження конкурентних механізмів ціноутворення на електроенергію з ВДЕ".

4.       2 березня 2018 року. Круглий стіл на тему «Запровадження RAB-тарифів в електроенергетиці: реформа чи перешкода».

5.       2 березня 2018 року. Круглий стіл на тему: «Проблеми формування в Україні мінімальних запасів нафти й нафтопродуктів».

6.       23 лютого 2018 року. Круглий стіл на тему «Співпраця у трикутнику Парламент-Уряд-НАК “Нафтогаз”».

Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» створена та діє Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів  Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Організаційно-технічне та інформаційно-методологічне забезпечення  діяльності Конкурсної комісії НКРЕКП  забезпечує Апарат Верховної Ради в особі Секретаріату Комітету Верховної Ради з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.

Здійснюється відео трансляція  засідань Конкурсної комісії.

За результатами першого конкурсного відбору на п’ять посад членів НКРЕКП, який відбувся у період 10 січня по 23 лютого 2018 р, Указами Президента України призначені такі особи:

1.    О.Формагей – Указ № 150/2018  

2.    Є.Магльований - Указ № 151/2018

3.    О.Антонова - Указ № 152/2018

4.    Д.Коваленко - Указ № 153/2018

5.    О.Кривенко - Указ № 154/2018

 

За результатами другого відкритого конкурсного відбору на дві посади членів НКРЕКП, який відбувся у період 27 лютого – 12 квітня 2018 року, проведено першу співбесіду. Станом на поточний період часу робота Конкурсної комісії НКРЕКП заблокована у зв’язку з Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 травня 2018 року, якою Конкурсній комісії заборонено вчиняти будь-які дії, пов’язані з організацією та/або проведенням відкритого конкурсного відбору на посади членів НКРЕКП до вирішення спору по суті за позовною заявою Гудаченка А.В.   

               

Загалом, за поданням Комітету за час роботи Верховної Ради України VIII скликання прийнято 21 Закон України, які підписані Президентом.

 

Станом на липень 2018 року на розгляді Верховної Ради України знаходяться 35 законопроектів з висновками Комітету про розгляд їх по суті.

З них:

-                з пропозицією прийняти у другому читанні та в цілому - 2

-                з пропозицією прийняти у першому читанні за основу – 25

-                з пропозицією прийняти у першому читанні та в цілому – 4

          -      з пропозицією визначитися на засіданні Верховної Ради – 4

 

 

Комітет визначеного головним з розгляду 85 законопроектів.

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                             О.ДОМБРОВСЬКИЙ

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Звіти щодо підсумків роботи Комітету 8”

08 серпня 2019 15:36
28 лютого 2019 12:31
20 вересня 2018 16:27
13 лютого 2018 14:06
30 жовтня 2017 10:22