12 серпня 09:24
Які альтернативи російському газу має Європа, якщо рф зупинить транзит докладніше
10 серпня 17:01
Скільки нафти Європейський Союз імпортує з росії? докладніше
09 серпня 17:39
США та ЄС закликають росію припинити усі військові операції навколо ядерних об'єктів в Україні докладніше
08 серпня 14:36
Країни ЄС зобов’язались скоротити попит на газ на 15% вже цієї зими докладніше
05 серпня 15:16
росія використовує ЗАЕС як щит від військових операцій ЗСУ - Американське ядерне товариство докладніше
04 серпня 16:11
Країна готується до опалювального сезону, але є труднощі з підготовкою в регіонах, де йдуть бойові дії – Андрій Герус [відео] докладніше
03 серпня 16:08
Олаф Шольц: кремль не має підстав для скорочення постачання газу до Європи, це спекуляція з метою зняття санкцій докладніше
02 серпня 17:09
У енергетичній кризі Європи винна росія, яка використовує енергоресурси як зброю – Жозеп Боррель докладніше
01 вересня 2020, 17:44

Прийнято Закон України «Про внесення змін до Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного житлового будинку (№ 2098).

Законом, зокрема, передбачено, що електрична енергія, що купується у постачальника універсальних послуг та споживається для потреб:

  • функціонування спільного майна багатоквартирного житлового будинку (роботу індивідуальних теплових пунктів, котелень, ліфтів, насосів та замково-переговорних пристроїв) та освітлення дворів, східців і номерних знаків;
  • дачних та дачно-будівельних кооперативів,
  • садових товариств,
  • гаражно-будівельних кооперативів;
  • балансоутримувачам майна, що використовується для компактного поселення внутрішньо переміщених осіб (містечок із збірних модулів, гуртожитків, оздоровчих таборів, будинків відпочинку, санаторіїв, пансіонатів, готелів тощо);
  • релігійним організаціям на комунально-побутові потреби.

оплачується за цінами, за якими постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії побутовим споживачам.

Тобто, тарифи на електроенергію для ОСББ, ЖЕКів для комунально-побутових потреб будуть на рівні тарифів, визначеними для населення, а не на рівні тарифів для непобутових споживачів, які є вищими.

Також цим Законом передбачається норма, яка дозволяє здійснювати моніторинг діяльності учасників ринку при купівлі/продажу за двосторонніми договорами та реагувати на можливі маніпулювання під час торгівлі електроенергією.

В змісті йдеться, що сторони двостороннього договору, що входять до складу одного вертикально інтегрованого суб’єкта або є афілійованими між собою, протягом 3 робочих днів після укладення двостороннього договору інформують Регулятора про предмет договору, ціну електричної енергії та/або порядок її розрахунку (формування), обсяг електричної енергії та графіки погодинного обсягу купівлі-продажу електричної енергії, строки та порядок постачання електричної енергії.

Регулятор, з метою забезпечення достатнього рівня ліквідності на ринку електричної енергії, має право встановлювати обмеження щодо місячного обсягу продажу електричної енергії за двосторонніми договорами між виробниками та іншими учасниками ринку електричної енергії, що входять до складу одного вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання або є афілійованими між собою. Таке обмеження не може бути більшим 50 відсотків їх місячного обсягу продажу електричної енергії.