ЗВІТ щодо підсумків роботи Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за дев'яту сесію Верховної Ради України восьмого скликання (вересень 2018 р.- січень 2019 р.)

28 лютого 2019, 12:31

За восьму сесію було проведено 3 засідання комітету (05 вересня, 18 жовтня та 04 грудня 2018 р.).

На засіданнях Комітету було розглянуто 17 питань (3 подання щодо прийняття за основу та в цілому, 1 подання щодо прийняття у другому читанні та в цілому, 1 подання щодо розгляду законопроектів у першому читанні за основу).

Розглянуто 948 листів і звернень.

За поданням Комітету Верховною Радою України прийнято в цілому три Закони України, один законопроект прийнято у першому читанні за основу.

 

1. Закон України від 18.12.2018 № 2658-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення умов для забезпечення державної політики у вугільній галузі»

Головною метою Закону є продовження дії до 01 січня 2022 року перехідного періоду, необхідного для сталого розвитку державного вугільного сектору, зміни до Закону України «Про виконавче провадження» спрямовані на узгодження його положень із положеннями Закону України «Про відновлення платоспроможності державних вугледобувних підприємств», реалізація затверджених стратегічних заходів із технічного переоснащення шахт та покращення їх техніко-економічних показників, а також узгодження положень деяких нормативно-правових актів між собою.

2.    Закон України від 22.11.2018 № 2618-VIII « Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення діяльності Державного акціонерного товариства "Чорноморнафтогаз"».

Закон розроблений з метою створення умов для відновлення виробничої діяльності ДАТ «Чорноморнафтогаз», її оптимізації та забезпечення енергетичної безпеки України.

Пропонується встановити, що на період тимчасової окупації України ДАТ «Чорноморнафтогаз» відкриває поточний рахунок із спеціальним режимом використання для:

1) проведення розрахунків по забезпеченню виробничої, інвестиційної діяльності, діяльності по захисту майнових прав та законних інтересів в судах (арбітражах);

2) погашення заборгованості за договорами, укладеними до початку тимчасової окупації території України, яка підтверджена судовим рішенням, що набрало законної сили, та постановою про відкриття виконавчого провадження, а також заборгованості перед бюджетом.

Такий рахунок відкриватиметься в уповноваженому банку, визначеному Кабінетом Міністрів України за пропозицією Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України».

Окрім того, законопроектом пропонується передбачити тимчасове зняття арештів з майна Товариства.

 

3. Закон України від 18.09.2018 № 2545-VIII «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях».

Закон надає громадськості доступу до повної та об’єктивної інформації щодо платежів суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, на користь отримувачів платежів, створення передумов для суспільно відповідального використання такими суб'єктами корисних копалин загальнодержавного значення, а також для суспільного ознайомлення та обговорення питань, пов'язаних із використанням та управлінням державою та територіальними громадами корисними копалинами загальнодержавного значення, визначає організаційно-правові основи розкриття інформації у видобувних галузях, встановлює конкретні зобов'язання щодо розкриття інформації, способи розкриття інформації та відповідальність суб'єктів розкриття інформації.

 

20.12. 2018 прийнято у першому читанні за основу проект Закону  України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії».

Проект Закону розроблено з метою створення конкурентних засад для надання підтримки проектам будівництва об’єктів відновлюваної енергетики та досягнення балансу інтересів суспільства та споживачів електричної енергії та інших учасників ринку, забезпечивши одночасно подальший розвиток відновлюваної енергетики та зменшення навантаження на ціну електричної енергії. Також досягається мета наближення українського законодавства до законодавства ЄС у сфері енергетики.

 

За час сесії було проведено 2 комітетських слухання та 6 круглих столів, а саме:

Комітетські слухання:

21 вересня 2018 року. Комітетські слухання на тему: «100 днів роботи оновленої НКРЕКП. Чи стала комісія більш професійна та незалежна».

19 жовтня 2018 року. Комітетські слухання на тему: «Державний сектор вугільної промисловості на шляху до... Стратегічне бачення і бюджетний процес». 

 

Круглі столи та інші заходи:

12 вересня 2018 року. Круглий стіл на тему: «Світовий досвід запровадження системи аукціонів із закупівлі електричної енергії».

29 жовтня 2018 року. Дискусія на тему: «Держбюджет 2019: політика енергоефективності і енергетичної модернізації, чи високих тарифів і бюджетних субсидій».

23 листопада 2018 року. Круглий стіл на тему: «Досягнення цілей газовидобутку до 2020 року. Чи всі можливості використано?». 

18 грудня 2018 року. Інвестиційний Форум Україна-ЄС з відновлювальної енергетики.

19 грудня 2018року. Презентація: «Стала енергетика та охорона довкілля: «зелений» порядок денний для України». 

 

Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» створена та діє Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів  Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Організаційно-технічне та інформаційно-методологічне забезпечення  діяльності Конкурсної комісії НКРЕКП  забезпечує Апарат Верховної Ради в особі Секретаріату Комітету Верховної Ради з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.

У період звітної сесії робота Конкурсної комісії НКРЕКП заблокована у зв’язку з Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 травня 2018 року, якою Конкурсній комісії заборонено вчиняти будь-які дії, пов’язані з організацією та/або проведенням відкритого конкурсного відбору на посади членів НКРЕКП до вирішення спору по суті за позовною заявою Гудаченка А.В.   

               

Загалом, за поданням Комітету за час роботи Верховної Ради України VIII скликання прийнято 24 Закони України, які підписані Президентом.

 

Станом на липень 2018 року на розгляді Верховної Ради України знаходяться 33 законопроекту з висновками Комітету про розгляд їх по суті.

З них:

-                з пропозицією прийняти у другому читанні та в цілому - 2

-                з пропозицією прийняти у першому читанні за основу – 22

-                з пропозицією прийняти у першому читанні та в цілому – 5

          -      з пропозицією визначитися на засіданні Верховної Ради – 4


Комітет визначеного головним з розгляду 123 законопроектів.

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                             О.ДОМБРОВСЬКИЙ