ЗВІТ

щодо підсумків роботи Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за сьому сесію Верховної Ради України восьмого скликання

(вересень 2017 р. – січень 2018 р.)

 

За сьому сесію Комітетом було проведено 3 засідання (20.09., 04.10. та 06.12.2017 року).

На засіданнях Комітету було розглянуто 18 питань. 6 висновків щодо розглянутих законопроектів подано на розгляд Верховної Ради України. Три подання щодо розгляду законопроектів у першому читанні та в цілому, одне подання щодо підтримки пропозицій Президента до законопроекту, одне подання щодо відхилення законопроекту та пропозиція щодо призначення Голікової С.В. на посаду члена Конкурсної комісії з організації та проведення конкурсного відбору на посаду члена НКРЕКП.

Розглянуто 296 листів і звернень.

Створений та постійно працює youtube-канал Комітету.

8 листопада 2017 року відбулась презентація Директора Секретаріату Енергетичного Співтовариства Янеза Копача щодо стану виконання Україною зобов’язань в Енергетичному Співтоваристві.

В порядку контролю відповідно до ст. 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» на засіданні Комітету було проведено заслуховування голови правління та голови профспілки ПАТ «Чекрасиобленерго» щодо фінансово-економічного стану товариства та ситуації з затриманням виплати заробітної плати працівникам.

За поданням Комітету Верховною Радою України прийнято в цілому два Закони України та одна Постанова Верховної Ради України, один законопроект прийнято у першому читанні за основу.

Прийнято Закон «Про внесення змін до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" щодо надання повноважень Президенту України для забезпечення сталої діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» № 2237-VIII від 7 грудня 2017 року 

Законом передбачено призначення нового складу (нових членів) Регулятора. Відповідно до статті 8 цього Закону та у разі неправомочності Регулятора Президент України призначає членів Регулятора у кількості, що дорівнює кількості вакантних посад, до дня призначення членів Регулятора, обраних за результатами відкритого конкурсного відбору, але не більш як на три місяці".

21 грудня 2017  року прийнято Закон України № 2260-VIII «Про внесення змін до Закону України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" щодо порядку встановлення лічильників споживачам природного газу»

Цим законопроектом:

-   визначається, що загальнобудинковий лічильник газу може бути встановлений лише за згодою співвласників багатоквартирного будинку;

-   передбачається можливість самостійного встановлення індивідуальних лічильників газу побутовими споживачами з подальшою компенсацією таких витрат за рахунок коштів, які ними сплачуються за природний газ Операторам ГРМ;

-   встановлюється заборона для Операторів ГРМ щодо припинення постачання газу у багатоквартирний будинок у разі ненадання співвласниками такого будинку згоди на встановлення загальнобудинкового лічильника газу.

Прийнято Постанову Верховної Ради України «Про визначення представника Верховної Ради України до складу Конкурсної комісії з добору кандидатів на посади членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» № 2158-VIII від 5 жовтня 2017 року  .

Постановою визначено до складу Конкурсної комісії з добору кандидатів на посади членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, за поданням Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Голікову Світлану Веніамінівну.

19 грудня 2017 року прийнято у першому читанні за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення деяких аспектів нафтогазової галузі».

Положення зазначеного законопроекту спрямовані на вирішення наступних питань:

1. Пропонується вдосконалити чинну практику землевідведення, забезпечивши непереривність розробки родовища шляхом внесення зміни до статті 97 Земельного кодексу України щодо надання можливості юридичним особам після закінчення дослідно-промислової розробки родовищ та введення родовищ у промислову розробку використовувати земельні ділянки на підставі договору з власником землі або за погодженням із землекористувачем на період зміни їх цільового призначення та оформлення документів, які посвідчують право користування ними.

2. Зміни до статей 98 та 99 Земельного кодексу України надають можливість використання механізму сервітуту для будівництва об’єктів нафтогазодобування та трубопровідного транспорту, що дозволить використовувати земельні ділянки без зміни їх цільового призначення.

3. З метою уникнення дублювання окремих дозвільних документів, проектом Закону пропонується шляхом внесення змін до статті 168 Земельного кодексу України встановити, що зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок для проведення робіт з буріння і облаштування нафтогазових свердловин, будівництва та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту тощо може здійснюватиметься без спеціального дозволу, а на підставі робочого проекту із землеустрою.

4. Також для зменшення кількості узгоджень проектних документів органами державного гірничого нагляду змінами до Кодексу України "Про надра" (статті 17, 24, 48), Закону України "Про нафту та газ" (статті 1, 36) та Гірничого закону України (стаття 24) пропонується скасувати обов’язковість отримання гірничого відводу, що є застарілою радянською практикою і його функції майже повністю дублюються з функціями спеціальних дозволів на видобування корисних копалин.

5. Для забезпечення належної охорони ґрунтів змінами до статей 156 та 207 Земельного кодексу України передбачається відшкодування власникам землі та землекористувачам збитків, що заподіяні внаслідок використання сільськогосподарських земель для потреб нафтогазової галузі, а також втрат сільськогосподарських угідь.

6. Зважаючи на специфіку спорудження об‘єктів нафтогазової галузі (свердловин, трубопроводів, тощо), переважне розташування їх за межами населених пунктів та відсутність впливу на забудову території населених пунктів, доцільно виключити такі об‘єкти з переліку об‘єктів містобудівної діяльності. У зв’язку з цим пропонується внести зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (стаття 4), скасувавши необхідність реєструвати об’єкти нафтогазобудування як об’єкти містобудування.

7. Пропонується надати можливість розширити коло суб’єктів, які можуть проводити геолого-економічну оцінка запасів нафти і газу. Позбавлення  Державної комісії України по запасах корисних копалин (ДКЗ) виключного права на такі роботи дозволить у майбутньому на рівні нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України імплементувати в Україні міжнародно прийняту систему оцінки запасів вуглеводнів (SPE-PRMS), а також дасть можливість впровадити ринкові механізми в процесі оцінки запасів (стаття 45 Закону України «Про нафту і газ».

8. Пропонується встановити, що надрокористувачі мають право розпоряджатись геологічною інформацією, яка належить їм на праві власності, самостійно без погодження органів державної влади та місцевого самоврядування (стаття 39 Закону України «Про нафту і газ»).

9. Скасування необхідності введення в родовище у дослідно-промислову та промислову розробку за рішенням Міненерговугілля та введення декларативного принципу погодження проектів розробки родовищ (стаття 35 Закону України «Про нафту і газ»).

 

За друге півріччя було проведено 6 круглих столів, а саме:

 

-         18 грудня 2017 року. Круглий стіл на тему: «Презентація проекту закону про державну політику з енергетичної безпеки»

-         08 грудня 2017 року. Круглий стіл на тему: «Як захистити споживача в період складних реформ енергоринків»

-         10 жовтня 2017 року. Круглий стіл на тему: «Нові підходи до стимулювання виробництва енергії з відновлюваних джерел».

-         06 жовтня 2017 року. Круглий стіл на тему: «Орієнтири для інвестора. План дій для ефективної роботи видобувної галузі»

-         22 вересня 2017 року. Круглий стіл на тему: «Створення можливостей для експорту/імпорту електричної енергії в Україні».

-         14 вересня 2017 року. Круглий стіл на тему: «Енергетична стратегія України: інвестиційні можливості та виклики».

 

Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» створена та діє Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів  Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Організаційно-технічне та інформаційно-методологічне забезпечення  діяльності Конкурсної комісії НКРЕКП  забезпечує Апарат Верховної Ради в особі Секретаріату Комітету Верховної Ради з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.

Здійснюється відео трансляція  засідань Конкурсної комісії.

За листопад 2017 року – грудень 2018 року відбулося 4 засідання Конкурсної комісії НКРЕКП (24.11., 30.11. та 21.12.2017 р.  і 10 січня 2018 р.) та 7 нарад членів комісії, на яких опрацьовані наступні керівні документи її діяльності:

 - Регламент Конкурсної комісії з добору кандидатів на посади членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;

- порядок та умови проведення відкритого конкурсного відбору на зайняття посади члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;

- порядок оцінювання кандидатів на посаду члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП);

- пам’ятка кандидату на посаду члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП);

- акт реєстрації порушення кандидатом на посаду члена НКРЕКП порядку та умов проведення відкритого конкурсного відбору на зайняття посади члена НКРЕКП.

 

Загалом, за поданням Комітету за час роботи Верховної Ради України VIII скликання прийнято 19 законів України, які підписані Президентом.

 

Станом на початок 2018 року на розгляді Верховної Ради України знаходяться 42 законопроекти з висновками Комітету про розгляд їх по суті.

З них:

-         з пропозицією прийняти у другому читанні та в цілому - 1

-         з пропозицією прийняти у першому читанні за основу – 23

-         з пропозицією прийняти у першому читанні та в цілому – 1

-         з пропозицією повернути авторам на доопрацювання – 7

-         з пропозицією підтримати пропозицію Президента – 1

-    з пропозицією прийняти рішення на засіданні Верховної Ради – 5

-    з пропозицією відхилити проект Постанови Верховної Ради – 4

 

Комітет визначеного головним з розгляду 67 законопроектів.

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                               О.ДОМБРОВСЬКИЙ

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Звіти щодо підсумків роботи Комітету 8”

08 серпня 2019 15:36
28 лютого 2019 12:31
20 вересня 2018 16:27
13 лютого 2018 14:06
30 жовтня 2017 10:22