Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Звіти щодо підсумків роботи Комітету
27 травня 14:24
Зараз в енергетиці питання з нафтопродуктами є найскладнішим, але будуть вживатися заходи, які покращать ситуацію – Андрій Герус докладніше
26 травня 15:30
Андрій Герус про допомогу військовим під час війни докладніше
25 травня 14:15
На українській сніданковій дискусії у Давосі українські лідери закликали підтримати ембарго на російські енергоносії докладніше
24 травня 16:39
ЄС потрібно позбутися залежності від російських енергоресурсів – заява Президентки Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн у Давосі докладніше
23 травня 14:04
Верховна Рада ратифікувала договори гарантії для встановлення гібридних систем з виробництва електроенергії в ПрАТ «Укргідроенерго» докладніше
22 травня 14:00
Ми говорили, що російські енергоносії це зброя, яка може бути використана проти Європи. Сьогодні світ погоджується, що ми мали рацію - президент Польщі докладніше
20 травня 14:33
Лідери країн Великої сімки обговорили способи обмеження нафтових прибутків росії докладніше
19 травня 09:16
Єврокомісія представила план швидкого зменшення залежності від російських енергоресурсів докладніше
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Звіти щодо підсумків роботи Комітету

20 січня 2020, 11:25

ЗВІТ про виконану роботу Комітетом Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг за період 1 та 2 сесії Верховної Ради України IX скликання (серпень 2019 р. – січень 2020 р.)

Комітет був утворений 29 серпня 2019 року (Постанова Верховної Ради України №19-IX від 29 серпня 2019 року).

Постановою Верховної Ради України від 29 серпня 2019 року №20-IX "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання " визначені наступні члени Комітету: 

Голова Комітету:

ГЕРУС Андрій Михайлович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ".

 

Перший заступник голови Комітету:

КУЧЕРЕНКО Олексій Юрійович - народний депутат України, фракція політичної партії Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина".

 

Заступники голови Комітету:

ІОФФЕ Юлій Якович - народний депутат України, фракція Політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ";

МУЛИК Роман Миронович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

СЕМІНСЬКИЙ Олег Валерійович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ".

 

Секретар Комітету:

ШАПОВАЛОВ Юрій Анатолійович - народний депутат України, депутатська група "За майбутнє".

 

Члени Комітету:

БОНДАР Михайло Леонтійович - народний депутат України, фракція Політичної партії "Європейська Солідарність";

ВОЛИНЕЦЬ Михайло Якович - народний депутат України, фракція політичної партії Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина";

ГОРОБЕЦЬ Олександр Сергійович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

ГРИБ Вікторія Олександрівна - народний депутат України, позафракційна (Постанова ВРУ від 10 вересня 2019 року № 38-IX);

ЖУПАНИН Андрій Вікторович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

КАМЕЛЬЧУК Юрій Олександрович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

КІСІЛЬОВ Ігор Петрович - народний депутат України, фракція Політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ";

КІТ Андрій Богданович - народний депутат України, позафракційний;

МОРОЗ Володимир Вікторович - народний депутат України, фракція Політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ";

НАГОРНЯК Сергій Володимирович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

ПИВОВАРОВ Євген Павлович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

ПРИПУТЕНЬ Дмитро Сергійович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

СКОРОХОД Анна Костянтинівна - народний депутат України, з 03.12.2019 позафракційна;

ШИПАЙЛО Остап Ігорович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ";

ЮРЧЕНКО Олександр Миколайович - народний депутат України, фракція ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ".

 

На засіданні Комітету 03.09.2019 р. (Протокол №2)  прийнято рішення затвердити перелік та голів підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг, а 10.09.2019 р. (Протокол №3) затверджено склад підкомітетів:

1.     Підкомітет з питань сталого розвитку, стратегії та інвестицій

Голова - Горобець Олександр Сергійович

2.     Підкомітет з питань ядерної енергетики та ядерної безпеки

Голова - Шипайло Остап Ігорович

3.     Підкомітет з питань електроенергетики та транспортування електроенергії

Голова - Мороз Володимир Вікторович

4.     Підкомітет з питань нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії, альтернативних видів палива

     Голова - Кіт Андрій Богданович

5.     Підкомітет з питань енергозбереження та енергоефективності

Голова - Нагорняк Сергій Володимирович

6.     Підкомітет з питань нафтової, нафтотранспортної галузі та нафтопродуктозабезпечення

Голова - Припутень Дмитро Сергійович

7.     Підкомітет з питань газової, газотранспортної галузі та політики газопостачання

Голова - Жупанин Андрій Вікторович

8.     Підкомітет з питань вугільної промисловості

Голова - Бондар Михайло Леонтійович

9.     Підкомітет з питань поводження з побутовими відходами

Голова - Юрченко Олександр Миколайович

10. Підкомітет з питань централізованого водопостачання, водовідведення, виробництва тепла та теплопостачання

Голова - Пивоваров Євген Павлович

11. Підкомітет з питань взаємодії з державними органами влади та громадськістю

Голова - Волинець Михайло Якович

 

Секретаріат Комітету  складається з  15  працівників і є структурним підрозділом Апарату Верховної Ради України.

 

Комітет Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг  здійснює  законопроектну роботу,  готує,  попередньо  розглядає  питання,  віднесені до повноважень  Верховної  Ради  України,  та  виконує   контрольні  функції у наступних сферах відання (Постанова Верховної Ради України №19-IX від 29 серпня 2019 року):

- розвиток паливно-енергетичного комплексу, вугільної, газової, нафтової, нафтопереробної промисловості та електроенергетики;

- розвиток ядерної енергетики та ядерної безпеки;

- функціонування ринків енергії та енергоносіїв;

- транспортування енергії та енергоносіїв;

- енергозбереження та енергоефективність;

- нетрадиційні та поновлювальні джерела енергії;

- поводження з побутовими відходами;

- комунальне господарство;

- житлово-комунальні послуг.

 

Основними напрямами роботи Комітету були створення та/або удосконалення законодавчої бази щодо:

- формування цілісної та дієвої системи управління та регулювання в паливно-енергетичному секторі;

- поступової лібералізації та розвиток конкурентних відносин на ринках енергоресурсів і ринках пов'язаних послуг;

- передумов для істотного зменшення енергоємності економіки за рахунок впровадження нових технологій, прогресивних стандартів, сучасних систем контролю, управління й обліку, транспортування та споживання енергетичних продуктів і розвитку ринкових механізмів стимулювання енергоефективності та енергозбереження;

- збільшення видобутку та виробництва власних енергоресурсів з урахуванням економіки видобування, а також збільшення обсягів енергії та енергопродуктів, видобутих із нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії;

- диверсифікації зовнішніх джерел поставок енергетичних продуктів;

- досягнення збалансованості економічно обґрунтованої цінової політики стосовно енергетичних продуктів, яка спрямована на забезпечення покриття видатків на їх виробництво і доставку до кінцевого споживача, а також на створення відповідних умов для надійного функціонування та сталого розвитку підприємств ПЕК;

- забезпечення умов для залучення до ПЕК приватних інвестицій, нових технологій і сучасного досвіду роботи;

- вдосконалення законодавчої бази надання житлово-комунальних послуг, запровадження конкурентних умов та механізмів для створення  ринку житлово-комунальних (в першу чергу тепло-, водопостачання);

- забезпечення беззбиткової діяльності підприємств – надавачів комунальних послуг шляхом впровадження дієвих механізмів погашення (відшкодування) їх дебіторської та кредиторської заборгованостей, впровадження нової стимулюючої моделі тарифоутворення на житлово-комунальні послуги з врахуванням впровадження інвестиційних проектів з енергозберігаючим ефектом;

- розроблення законодавчої бази для використання твердих побутових відходів як альтернативного джерела енергії.

 

Нормативно-правове забезпечення реалізації цілей розвитку ПЕК України здійснювалося з урахуванням зобов'язань, передбачених міжнародними договорами, а також вимогами європейського енергетичного законодавства.

За звітний період Комітетом було проведено 15 засідань,  на яких розглянуто 64 питання. За поданням Комітету  Верховною Радою України прийнято в цілому 6 законів України та одна постанова Верховної Ради України.

 

Всього проведено засідань

16

Всього розглянуто питань

71

Подано висновків до головного комітету

6

Направлено запитів на КМУ, міністерства та ЦОВВ

153

Розглянуто листів, звернень та запитів на інформацію

175

Проведено конференцій, семінарів, «круглих столів», засідань робочих груп

26

 

На виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Додаток XXVII Глави 1 «Співробітництво у сфері енергетики, включаючи ядерну енергетику» Розділу V «Економічне та галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію між Україною та ЕС) та Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства Комітетом здійснювалась робота стосовно імплементації в українське законодавство в сфері енергетики законодавчих актів ЄС.  

 

За звітний період прийняті наступні Закони України та постанови Верховної Ради України:

 

Закон України №399-IX від 19.12.2019 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо продовження заходів, пов'язаних із відновленням діяльності Державного акціонерного товариства "Чорноморнафтогаз"». Законом тимчасово, до 31 грудня 2022 року забороняються арешти та відчуження майна з Державного акціонерного товариства «Чорноморнафтогаз» у виконавчих провадженнях.

 

Закон України №394-IX від 19.12.2019 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення конституційних принципів у сферах енергетики та комунальних послуг». Законом вносяться зміни до законодавчих актів України, зокрема  до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» зокрема, в частині її правового статусу та особливостей призначення та припинення повноважень членів Регулятора. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг визначається як постійно діючий центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Положеннями закону врегульовуються питання порядку призначення членів Конкурсної комісії з добору кандидатів на посади членів Регулятора, членів Регулятора - за результатами відкритого конкурсу, без перевищення відповідними органами та посадовими особами своїх законних повноважень. Зміни, що вносяться до інших законодавчих актів України, направлені на виконання рішення Конституційного суду, а також стосуються посилення виконання Регулятором своїх функцій в частині державного нагляду (контролю) у сфері за дотриманням суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг законодавства, недопущення забезпечення позову шляхом зупинення рішень Регулятора щодо встановлення державних регульованих цін (тарифів).

 

Закон України від 04.12.2019 № 330-IX «Про внесення змін до Закону України "Про ринок електричної енергії"». Метою закону є забезпечення законодавчого врегулювання механізму виконання спеціальних обов’язків із купівлі електричної енергії за "зеленим" тарифом, недопущення неконтрольованого зростання цін на електричну енергію внаслідок відсутності ефективної конкуренції, забезпечення теплопостачання споживачів в опалювальний період шляхом врегулювання питання роботи ТЕЦ в новому ринку електричної енергії.

 

Закон України від 31.10.2019 № 264-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу». Закон розроблено з метою забезпечення виконання зобов'язань України щодо відокремлення діяльності з транспортування природного газу, електричної енергії та забезпечення діяльності оператора газотранспортної системи, оператора системи передачі за Протоколом про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, та з урахуванням відповідних положень Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.

  

Закон України від 17.10.2019 № 208-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення законодавства у сфері поводження з радіоактивними відходами». Метою прийняття закону є приведення законодавчої бази України у сфері поводження з радіоактивними відходами у відповідність до узгоджених на міжнародному рівні вимог безпеки в частині удосконалення системи класифікації радіоактивних відходів для їх захоронення, яка базується, насамперед, на міркуваннях довгострокової безпеки і способах остаточного захоронення.

Зазначена мета досягається шляхом внесення змін до Закону України «Про поводження з радіоактивними відходами», Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення», що дозволить ефективно здійснювати управління у сфері поводження з радіоактивними відходами.

 

Закон України від 18.09.2019 № 107-IX «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії».  Метою Закону України є гармонізація законодавства України з європейськими вимогами та стандартами, що діють у сфері використання ядерної енергії, встановлення єдиних основних норм безпеки для захисту здоров’я осіб, які перебувають під професійним, медичним опроміненням, та населення проти небезпек, що виникають при іонізуючому випромінюванні. Крім того метою проекту є врахування вимог щодо державного регулювання питань, що стосуються поводження з урановими рудами.

Законом передбачається:

врегулювання питань ядерної та радіаційної безпеки в частині зменшення ризиків тривалого опромінення продуктами радону; врегулювання питань радіаційного захисту при медичному опроміненні;

удосконалення державного регулювання діяльності з видобування і переробки уранових руд та запровадження ліцензування переробки уранових руд, враховуючи особливості технологічного циклу виробництва уранового концентрату.

 

Постанова Верховної Ради України від 30.10.2019 №246-IX «Про повернення на доопрацювання проекту Закону України про внесення зміни до Закону України "Про ринок природного газу" щодо впорядкування ціноутворення та недопущення підвищення цін і тарифів на природний газ»

 

У рамках виконання контрольних функцій за дотриманням і реалізацією законів України та рішень, що приймаються Комітетом:

 

а) Обговорено в Комітеті (3):

- Інформацію Міністра розвитку громад та територій України Бабак А.В. щодо основних напрямів роботи Міністерства та шляхів співробітництва у законотворчій діяльності з Комітетом Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг (10.09.2019 р.);

- Інформацію Голови НКРЕКП Кривенко О.О. про результати діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, за період з початку функціонування роздрібного та оптового ринку електроенергії та актуальних питань функціонування ринків природного газу та комунальних послуг, а також пропозицій щодо пріоритетних напрямів  співробітництва (10.09.2019 р.);

- Інформацію Директора Секретаріату Енергетичного Співтовариства Янеза Копача щодо стану виконання Україною зобов’язань в Енергетичному Співтоваристві (16.12.2019 р.).

 

б) Комітет прийняв рішення звернутися до Державної аудиторської служби України з пропозицією провести фінансовий аудит Державного акціонерного товариства «Чорноморнафтогаз» за період з 2014 по 2019 роки (18.12.2019 р.);

 

в) Направлено 153 запиту до Кабінету Міністрів України та окремих міністерств.

 

г) Членами Комітету  було підготовлено та надано 3 запитання під час «години запитань до Уряду»

 

д) Проведено «круглих столів» (2):

18 жовтня 2019 року відбувся Круглий стіл «Перспективи укладення Угод про розподіл продукції та їх виконання».

27 вересня 2019 року відбувся Круглий стіл щодо проблем "Зеленої генерації"

 

е) Проведені інші заходи (2):

27 вересня 2019 року відбулась нарада за головування Голови Комітету Геруса А.М. на тему: «Законодавче регулювання державної підтримки розвитку проектів у сфері відновлювальної  енергетики»;

20 грудня 2019 року відбулося засідання спільної Робочої групи щодо законодавчого регулювання Персональних Електричних Транспортних Засобів;

 

ж) Було проведено більше 20  засідань робочих груп з підготовки проектів законів.

 

Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» була створена та діяла Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів  Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

 

Організаційно-технічне та інформаційно-методологічне забезпечення  діяльності Конкурсної комісії НКРЕКП  здійснював Апарат Верховної Ради в особі секретаріату Комітету Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

У зв?язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення конституційних принципів у сферах енергетики та комунальних послуг», №394-IX від 19.12.2019 року, який передбачає новий порядок створення та функціонування Конкурсної комісії при Кабінеті Міністрів України, повноваження членів діючої Конкурсної  комісії  НКРЕКП припиняються з 01.01.2020 року.

У зв’язку із зазначеним, на відкритому засіданні 23 грудня 2019 року (Протокол № 15), Конкурсна комісія НКРЕКП ухвалила рішення про складення своїх повноважень.

               

 

 

 

Голова Комітету                                                                А.ГЕРУС