СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань

 паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки

 

 

11 грудня 2014 року

 

Веде засідання Голова Комітету Мартиненко М.В.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Шановні колеги! Починаємо роботу.

У вас на руках проект порядку денного. Є якісь доповнення?

Якщо немає доповнень, ми приймаємо наш план роботи на сьогодні.

По першому питанню порядку денного – затвердження переліку та персонального складу  підкомітетів, обрання їх голів. Доповідає голова робочої групи Кацер-Бучковська Наталя Володимирівна.   Будь ласка, Наталя Володимирівна.

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.  Доброго дня, колеги.

Відповідно до прийнятого нашою робочою групою рішення стосовно розподілу підкомітетів, їх назв, персонального складу і голів вносимо наступні пропозиції.

В першу чергу я зачитаю, які вирішили створити підкомітети, і ми затвердимо назви підкомітетів, а наступним питанням  ми розглянемо склад підкомітетів, а також претендентів на посади голів підкомітетів. Де у нас виникнуть спірні питання, точніше, на посаду голів деяких з підкомітетів у нас є два або більше претендентів, ми винесемо це на відкрите голосування  і дамо можливість кожному з претендентів висловити свою позицію і розказати про свій досвід в цій сфері, щоб члени комітету могли прийняти своє правильне рішення. 

Тому стосовно переліку і назв підкомітетів.

Перший підкомітет пропонується назвати Підкомітет з питань сталого розвитку, стратегії та інвестицій.

Наступний підкомітет – це Підкомітет з питань  ядерної енергетики та ядерної безпеки.

Третій – Підкомітет з питань  електроенергетики та транспортування енергії.

Четвертий – Підкомітет  з питань нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії.

П'ятий – Підкомітет з питань енергозбереження та енергоефективності.

Шостий  - Підкомітет з питань нафтової, нафтотранспортної галузей та нафтопродуктозабезпечення.

Сьомий    Підкомітет з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні.

Останній – Підкомітет з питань вугільної промисловості.

Якщо у вас є заперечення чи запитання стосовно назв підкомітетів, прошу їх озвучити. Якщо немає, тоді ми поставимо на голосування і затвердимо цей перелік підкомітетів. 

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Я вам дуже дякую.

Які питання до Наталі Володимирівни?

 

ІЗ ЗАЛУ. Хочемо подякувати за ефективну працю.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Заперечення є по назвам і переліку підкомітетів?

ВОЙЦІЦЬКА В.М.  Є пропозиція об'єднати Підкомітет з питань нафтової, нафтотранспортної галузей та нафтопродуктозабезпечення з Підкомітетом з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні.

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.  Дякую за пропозицію. Пропозиція розділити ці підкомітети звучала на робочій групі і була прийнята одностайно членами робочої групи з мотивів важливості кожної з підгалузей. І по цьому питанню я передам слово ініціатору розділення цих підкомітетів Лопушанському Андрію і  Батенку Тарасу, які зможуть обґрунтувати необхідність розділення і важливість даних напрямків роботи.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я.   Дякую.

Ми знаємо, що газове питання, питання газопостачання вже давно вийшло за рамки економічних питань. Сьогодні, як ніколи, Росія користується   цим як питанням тиску на Україну. Коли ми сьогодні знаходимося в стані війни і припинено газопостачання, ця галузь потребує термінових альтернативних джерел постачання газу.

Тому треба  в такий час виділити в окремий підкомітет  для того, щоб займатись  вузькопрофільним напрямком.

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Дякую.

Тарас Батенко, будь ласка.

 

БАТЕНКО Т.І.  Дякую.

Шановні колеги!  Я вважаю, що існує доцільність розділення на цей час. Це величезна галузь, яка складається не тільки з нафтовидобувної, нафтопереробної  промисловості, нафтотранспортування, це альтернативні джерела постачання нафти, це питання, пов'язані з диверсифікацією нафтових потоків, це потенційна добудова нафтогону Одеса-Броди-Плоцк чи Ґданськ.

Це наша політика стосовно продуктопроводу. Я вважаю, що нафтовий сектор правильно виділений в окремий розділ в проекті Концепції енергетичної стратегії  України до 2020 року.  Це фактично окрема галузь. Тому я вважаю, що доцільно розділити ці підкомітети.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Дякую.

Будь ласка, Ігор Степанович Насалик.

 

НАСАЛИК І.С.  Дякую.

Я просто пані Наталі скажу, що я очолював цей підкомітет по нафті і нафтопереробці з 1998 по 2006 рік.

На сьогоднішній день я хочу сказати, що 6 нафтопереробних заводів, які є на території України,  всі стоять і не працюють. Працює тільки Кременчук, і то заповнений на 20 відсотків.

Хочу всім нагадати, що в кожному виробі, який виробляється нашим товаровиробником,  від 12 до 90 відсотків – це світлі нафтопродукти.

Тому важливість цього підкомітету хочу просто підтвердити.  І взагалі в цій галузі працює більше ніж 200 тисяч чоловік, які зараз без роботи. Тому є важливість створення цього підкомітету.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Дякую.

Вікторія Михайлівна, всі дуже просять, щоб залишилось 2 підкомітети.

 

ВОЙЦІЦЬКА В.М.   Підтримую.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Дякую.

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.   Тоді я пропоную проголосувати за назви і перелік підкомітетів нашого комітету.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Я вам дякую.

Хто за? Проти? Утримались? Приймається.

Дякуємо пані Наталі за гарну роботу. (Оплески)

Будь ласка, далі.

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.   Наступне питання у нас – персональний перелік і  скажімо так – в ті підкомітети, де у нас немає суперечки стосовно двох чи більше кандидатур на посаду голів, робоча група запропонувала своє бачення того, хто буде очолювати ці підкомітети, по списку.

А окремо ми виділимо підкомітети, де у нас є потреба проголосувати за голів підкомітетів.

   Підкомітет з питань сталого розвитку, стратегії та інвестицій.  Склад – 4 особи. Кацер-Бучковська,  Рябчин,  Мартовицький, Лопушанський.

Підкомітет з питань  ядерної енергетики та ядерної безпеки: Бандуров, Ксенжук, Клюєв,  Лівік, Домбровський.

Підкомітет з питань  електроенергетики та транспортування енергії: Підлісецький, Мартовицький, Кононенко, Насалик, Ксенжук, Куліч.

Підкомітет  з питань нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії:  Чижмарь,  Лівік, Куліч,  Бандуров, Клюєв, Кацер-Бучковська, Мартовицький.

Підкомітет з питань енергозбереження та енергоефективності: Рябчин, Мартовицький, Бандуров, Куліч, Клюєв, Кацер-Бучковська.

Підкомітет з питань нафтової, нафтотранспортної галузей та нафтопродуктозабезпечення:  Звягільський, Батенко, Насалик,  Лопушанський,  Підлісецький, Куліч.

Підкомітет з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні:  Лопушанський, Войціцька, Мартовицький,  Кацер?Бучковська, Звягільський, Рябчин. 

Підкомітет з питань вугільної промисловості: Бондар, Мартовицький,  Звягільський, Іоффе.

Стосовно того, що буквально перед засіданням комітету підходили люди і просили  включити їх в той чи інший підкомітет,   є запитання, чи все вірно і чи немає ще бажаючих долучитись до роботи того чи іншого підкомітету.

 

БАТЕНКО Т.І.  Якщо можна,  то включіть мене до складу підкомітету, який ініціював  Андрій Лопушанський  - з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні.

 

ВОЙЦІЦЬКА В.М.   Якщо можна, включіть мене  до складу підкомітет з питань нафтової та нафтотранспортної галузей та до складу підкомітет з питань ядерної енергетики та ядерної безпеки.

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Будь ласка.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г. У мене є, Микола Володимирович, пропозиція – одне правило якесь відпрацювати для заступників   голови комітету.  Тобто якщо заступники не входять, то ніхто не входить, якщо входять – то входять. Але щоб це було однаково, тому що я бачу, що декого немає в списку взагалі, а дехто із заступників є.

 

НАСАЛИК І.С.  З чим пов'язано те, що увійшов  заступник голови комітету. Звернувся секретаріат комітету, що є тільки 3 чоловіки, а для роботи підкомітету необхідно хоча б 4. Тому чи можливо входження заступників, щоб сформувати повністю підкомітет для активної роботи. Тільки в цьому плані.  

 

БЄЛЬКОВА О.В.   Я прошу записати мене в підкомітет з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні і посилити  підкомітет  з питань сталого розвитку, стратегії та інвестицій.

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Дякую, Ольга Валентинівна.

Андрій Лопушанський, будь ласка.

 

ЛОПУШАНСЬКИЙ А.Я.  Прошу записати мене ще в підкомітет з питань  електроенергетики та транспортування енергії.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Добре.

Ще які є побажання? Будь ласка.

 

БОНДАР М.Л.  І мене запишіть, будь ласка, в  підкомітет з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Добре. Ще які побажання?

Якщо немає заперечень, склад ми затверджуємо з доповненнями, які прозвучали на засіданні. Робимо під це протокол.

Тепер далі по головам підкомітетів, будь ласка.

 

КАЦЕР-БУЧКОВСЬКА Н.В.  По Головам.

Перший підкомітет - Підкомітет з питань сталого розвитку, стратегії та інвестицій. Робоча група запропонувала Кацер-Бучковську Наталію Володимирівну.  Більше пропозицій на голову цього підкомітету не надійшло.

Підкомітет з питань  ядерної енергетики та ядерної безпеки. Є два кандидати на голову даного підкомітету. Це Бандуров Володимир і Ксенжук Олександр. 

Підкомітет з питань  електроенергетики та транспортування енергії. Одна кандидатура. Це Підлісецький Лев.

Підкомітет  з питань нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії. Чижмарь Юрій,  Лівік Олександр і Куліч Валерій претендують на те, щоб очолити даний підкомітет. 

Підкомітет з питань енергозбереження та енергоефективності. Одна кандидатура -  Рябчин Олексій.

Підкомітет з питань нафтової, нафтотранспортної галузей та нафтопродуктозабезпечення. Одна кандидатура -  Батенко Тарас. 

Підкомітет з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні. Лопушанський Андрій.

Підкомітет з питань вугільної промисловості. Дві кандидатури -  Бондар Михайло та Мартовицький Артур.

Тому я пропоную по тих підкомітетах, де тільки одна кандидатура, їх затвердити. А по інших зробити обговорення та проголосувати.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Я вам дякую.

Я думаю, що запропонована процедура прийнятна.

Тому зразу переходимо до підкомітетів, де є два та більше претендентів на посади голів підкомітетів.  

Будь ласка, представтесь, розкажіть про себе. Можливо,  будуть запитання.

Підкомітет з питань  ядерної енергетики та ядерної безпеки. Бандуров Володимир Володимирович, вам слово.

 

БАНДУРОВ В.В.  Доброго дня, шановні колеги!

Я  представляю у Верховній Раді України  79-й виборчий округ, Запорізька область.  Там знаходиться місто-супутник атомної станції Енергодар. Запорізька атомна станція -  найбільша не тільки в Україні, але й в Європі. З проблемами атомної енергетики знайомий не тільки по роботі під час виборчої компанії, не тільки по роботі в окрузі. Був до цього два роки головою підкомітету    з питань  ядерної  політики та ядерної безпеки. За дорученням голови комітету Мартиненка Миколи Володимировича проводив комітетські слухання з цієї тематики. Я є автором  9 законопроектів, які направлені на розвиток атомної енергетики. Сьогодні деякі з них перереєструються.

Коротко це все.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Я вам дякую.

Ксенжук Олександр Степанович, Хмельницька область.

 

КСЕНЖУК О.С. Доброго дня, шановні колеги!

Я представляю Хмельниччину, останніх 6 років очолював політичну партію «Фронт змін», потім  "Батьківщину". В місті  Нетішин, ви знаєте, є атомна електростанція.  Тому з проблематикою атомної енергетики знайомий.  Що ще можна додати?

 

КУЛІЧ В.П.   Як знайомий? Просто знаєте, що станція  є, чи ви фахівець?

 

КСЕНЖУК О.С. Знаєте, керувати 6 років партійною організацією, то практично…

КУЛІЧ В.П.   Практично до ядерної енергетики ви стосунок якийсь маєте?

 

КСЕНЖУК О.С. Прямого ні.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Питання якісь є до претендентів? Немає.

 

ІЗ ЗАЛУ.  Голосуємо.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Голосуємо в порядку надходження.

Бандуров Володимир Володимирович. Хто за обрання його головою підкомітету, прошу голосувати. Хто за? 11. Більшість є.

Проти? Утримались?

Далі.  Підкомітет  з питань нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії. Претенденти - Чижмарь Юрій,  Лівік Олександр і Куліч Валерій.

Будь ласка, Юрій Васильович.

 

ЧИЖМАРЬ Ю В.  Працюючи на посаді Голови Тернопільської обласної державної адміністрації з 2007 року по 2010 рік, це тоді, коли зароджувались, в принципі, всі норми по зеленим технологіям,  брав участь у багатьох проектах, тому що дуже багато інвесторів приходило. Для Західної України ув'язка цих норм з нормами екологічної безпеки    дуже важлива. Ви бачите, що сьогодні робиться по Франківщині та Закарпаттю в місця розбудови нових альтернативних джерел енергії.

Після звільнення з посади був консультантом кількох інвесторів, пов'язаних з інвестуванням в альтернативну енергетику.

Тому маю безпосередні знання в цій галузі.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Дякую, Юрій Васильович.

Будь ласка, Лівік Олександр Петрович.

 

ЛІВІК О.П.  131-й округ,  «Блок Петра Порошенко».

Я работал в сельском хозяйстве,  выращивал сады и виноградники.  Последние  8 лет занимался на своём предприятии освоением нетрадиционных альтернативных видов энергии.  Мы установили первую в Украине биогазовую установку, мы ставили солнечные панели-ветряки. Поскольку мы имеем сад-виноград, и имеем отходы - виноградную лозу и обрезки сада, установили паллетно-брикетную линию. То есть я эту тематику знаю снизу.

Спасибо.

 

МОРОЗЕНКО Є.В.  Я вам дякую.

Куліч Валерій Петрович, будь ласка.

 

КУЛІЧ В.П.  205-й округ,  «Блок Петра Порошенка», Чернігівщина.

Я також безпосередньо в аграрному секторі економіки займався втіленням проектів по біоетанолу, по біогазу, регенерація з біогазу електричної енергії. Тобто тематика достатньо близька. Вивчали досвід в Канаді, в Сполучених Штатах Америки, в Бразилії по втіленню. Є досвід співпраці з науковцями в цій сфері. Маю досвід роботи по безпосередньому втіленню цих  проектів в життя. 

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Дякую, Валерій Петрович.

В порядку надходження, починаємо голосувати.

Чижмарь Юрій Васильович.  Хто за обрання його головою підкомітету, прошу голосувати.  Хто за? «ЗА» - 3. Дякую. Утримались? Проти? Дякую.

Лівік Олександр Петрович.  Хто за, прошу голосувати. «ЗА» -12. Дякую.

Проти? Утримались?

Я вам дякую. Обрано головою  підкомітету  Лівіка Олександра Петровича. Ми вас вітаємо.

 

ЛІВІК О.П.   Спасибо.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Йдемо далі. У нас більше одного претендента на посаду голови Підкомітету з питань вугільної промисловості. Це Бондар Михайло Леонтійович та Мартовицький Артур Володимирович.

Будь ласка, Михайло Леонтійович.

 

БОНДАР М.Л.  119-й  виборчий округ, Львівщина.

Я якраз проживаю на території Львівсько-Волинського вугільного басейну, працював економістом в Торговому Домі «Газ України», співпрацював з шахтами.  Знаю проблематику шахт Львівсько-Волинського вугільного басейну.

Готовий працювати. Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Дякую, Михайло Леонтійович.  Мартовицький Артур Володимирович, будь ласка.

 

МАРТОВИЦЬКИЙ А.В.  Добрый день, коллеги!

36-й избирательный  округ. Павлоград,  Терновка, Першотравенск – это три угольных города, и Павлоградский район.

В угольной промышленности работал после окончания института с 1986 года. 21 год отработал в Макеевке на шахте Бажанова, прошел путь от рабочего до директора шахты. Потом работал в России, в «Донецкстали» полтора года и с 2007 года работал в компании  ДТЭК директором шахты «Юбилейная» полтора года,  полтора года директором шахты «Комсомолец Донбасса», это крупнейшая шахта Украины, и три года перед избранием  с 2010 года по 2012 год – Генеральным директором крупнейшего в Украине угледобывающего объединения «Павлоградуголь», которое добывает 50 процентов энергетической марки угля в Украине.

Доктор технических наук,  Заслуженный шахтер Украины, Лауреат Государственной премии  в области науки и техники.

Я думаю, что тот опыт, который есть, он поможет работать в этом подкомитете. Вам принимать решение.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Я вам дякую.

Шановні колеги! Починаємо голосування.

Бондар Михайло Леонтійович. Хто за обрання його головою підкомітету, прошу голосувати.  «За» – 10.

Проти?  Утримались - 3.

Обрано  Бондаря Михайла Леонтійовича.

Ми вас вітаємо.

 

БОНДАР М.Л. Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Шановні колеги!

Я пропоную зараз пакетом проголосувати  наступний протокол.

Головою Підкомітету з питань сталого розвитку, стратегії та інвестицій обирається Кацер-Бучковська Наталія Володимирівна. 

Головою Підкомітету з питань  ядерної енергетики та ядерної безпеки обирається Бандуров  Володимир Володимирович.

Головою  Підкомітету з питань  електроенергетики та транспортування енергії обирається  Підлісецький Лев Теофілович.

Головою  Підкомітету  з питань нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії обирається  Лівік Олександр Петрович.

Головою  Підкомітету з питань енергозбереження та енергоефективності обирається  Рябчин Олексій Михайлович.

Головою Підкомітету з питань нафтової, нафтотранспортної галузей та нафтопродуктозабезпечення обирається Батенко Тарас Іванович.

Головою  Підкомітету з питань газової, газотранспортної галузі та політики в газопостачанні обирається  Лопушанський Андрій Ярославовович.

Головою Підкомітету з питань вугільної промисловості обирається Бондар Михайло Леонтійович.

Хто за даний протокол, прошу голосувати.  Дякую.

Проти?  Утримались?

Рішення прийнято.

Перше питання вичерпано.  Ще раз подяка Наталії  Володимирівні за її роботу.

Переходимо до другого питання порядку денного -  затвердження розподілу обов'язків між першим заступником та заступниками голови комітету.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  Доповідач – голова комітету. 

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Перше.  Мені чим більше  візьмуть на себе заступники, тим краще.  Я працювати не дуже люблю.  (Сміх у залі)

У нас в багатьох скликаннях були питання, коли ми не розділяли повноваження. Документи розписувались одночасно на всіх заступників по всім абсолютно питанням.

Ми можемо таку практику взяти.

Можемо взяти курування певних підкомітетів.  За бажанням. Можна таку версію.  Можна іншу версію.

Перший заступник Домбровський Олександр Георгійович.  Що ви скажете?

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г. Я пропоную знову почати працювати комітету в першому режимі, коли у нас документи будуть розписуватись на всіх  заступників.  Щоб пройшов якийсь відповідний час, можливо, місяць, можливо, два. Ми подивимось,  як будуть працювати підкомітети. Яка буде участь кожного.

Попрацюємо, а потім зробимо, можливо, якусь спеціалізацію.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Я вам дякую. Дуже слушна  пропозиція.  Підтримаємо Олександра Георгійовича?

Починаємо працювати, а далі через місяць повернемось до цього питання.

Я вам дуже дякую.

Основне питання – це «Різне». У мене в папці нічого немає.

Як я і обіцяв, фінальний звіт по Концепції енергетичної стратегії  вам розданий. Єдине – не в електронному вигляді, а в паперовому. Можливо, вам так навіть буде зручніше читати.

До цього питання ми повернемось. Фінальна дата  20-30 січня. Ми зберемо Круглий стіл разом з Центром Разумкова.

Будь ласка, Володимир Омельченко – керівник енергетичної програми Центру Разумкова, який займався зведенням цієї програми. Він з нами завжди співпрацює.

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.  Центр Разумкова розробив Концепцію енергетичної стратегії разом з провідними експертами в Україні. Але треба враховувати, що це є на сьогодні лише базовий варіант. Ми повинні ще опрацювати цей документ з міжнародними  установами. В першу чергу це Світовий банк, енергетичне співтовариство. Ми повинні висунути цю роботу на розгляд громадськості, потім, коли її розглянуть народні депутати, зібрати всі пропозиції і доопрацювати   її з урахуванням побажань, з урахуванням пропозицій всіх зацікавлених сторін, щоб ця стратегія вийшла достатньо оптимальною.  Вона не є на сьогодні ідеальною, але я вважаю, що вона достатньо опрацьована і повністю збігається з положеннями Коаліційної угоди, із зобов'язаннями  України перед енергетичним співтовариством.

Не хотів би зараз детально говорити, презентувати цю енергетичну стратегію. Вона буде презентована Центром Разумкова, як Микола Володимирович сказав, в 20-х числах січня. Я попросив би вас ознайомитись з нею, дати свої зауваження і пропозиції. Коли шановні народні депутати будуть ознайомлені,  будемо намагатися врахувати в першу чергу їх    зауваження і пропозиції, міжнародних установ. І постараємося вже такий узагальнений варіант з урахуванням пропозицій усіх зацікавлених сторін  винести на Круглий стіл в 20-х числах січня.   

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Дякую, пане Володимире.

Тобто ми працюємо,  знайомимось, готуємо зауваження.

Будь ласка, Вікторія Михайлівна.

 

ВОЙЦІЦЬКА В.М.  Дякую.

Чи можна буде все-таки  отримати цей звіт в електронному вигляді? Сьогодні Прем'єр-міністр зазначив, що переходимо фактично до електронного документообігу.  Це наша мета.

Ще хочу попросити вас. Тут наведені відповідні  таблиці, розрахунки. Чи можна було б їх отримати в форматі, наприклад, EXEL. Це потрібно для того, щоб було більш зручно з ними працювати.

А також, якщо можна – отримати першоджерела стосовно розрахунків, які пов'язані, наприклад, із визначенням об'єму інвестицій, які необхідні для підвищення енергозбереження ТЕЦ і ТЕС і так далі. Це просто для того, щоб ми розуміли, звідки тут ці цифри, як вони були розраховані  і сформовані. Дякую.

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.   Ви знаєте, що  використовувалась модель «Times-Ukraine», це така відома модель математична. Залучались відповідні наукові установи. Якщо ви хочете ознайомитись з більш детальними розрахунками, то ми готові з вами працювати індивідуально.

Але чи надавати інформацію  на електронних носіях, це вже, мабуть, вирішувати депутатам. Як ви вирішите, так і буде. 

 

ВОЙЦІЦЬКА В.М.   Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  працюйте, будь ласка, з паном Володимиром в приватному порядку.

Ще є питання?  Будь ласка.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  Скажіть, будь ласка, чи знає уряд про цю концепцію, чи знає Міністерство палива та енергетики і новий міністр. Чи не вийде так, що вони сьогодні відпрацьовують  якусь  одну концепцію, а ми разом з Центром Разумкова  будемо розглядати якусь іншу концепцію?

 

МАРТИНЕНКО М.В. Я відповім на це питання. Прем'єр-міністр про цю концепцію знає, тому що коли ми формували завдання для концепції, ми його відпрацьовували разом з прем'єр-міністром.

Новому міністру я казав, що у нас є відповідна програма, коли він ще був головою НКРЕ. Після призначення міністром я  з ним не спілкувався. Я думаю, що ми його запросимо на наступне засідання комітету, щоб він з нами познайомився і поспілкувався, в тому числі і по цьому питанню.

Ми, чесно кажучи, хотіли запросити міністерство для спілкування сьогодні, але вони сказали, що ще не готові з нами спілкуватись. Ми перенесли це на тиждень, якщо ви не заперечуєте.

Будь ласка.

 

БЄЛЬКОВА О.В.   Пане Голово,  які ваші очікування, як працювати з цією програмою?

Уявімо собі, що є якісь там доповнення або пропозиції. То їх надсилати на  адресу голови, чи на адресу автора?

 

МАРТИНЕНКО М.В. Володимиру Омельченку. 

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.  Так, будь ласка, до мене звертайтесь. Я буду узагальнювати всі пропозиції, не тільки пропозиції народних депутатів, а й всіх міжнародних установ і зацікавленої громадськості.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  Воно з Комітетом по реформам, який працює в Адміністрації Президента, якось корелюється?

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.   Я в курсі цього питання. Ми розробили раніше цю енергетичну стратегію. Наскільки мені відомо, той варіант, який зараз опрацьовується Інститутом стратегічних досліджень, там ще достатньо багато роботи. Вони весь час звертаються в тому числі і до нас, для того, щоб визначити прогнозні показники розвитку…

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  Тобто це дві різні програми?

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.  Так.  Вони можуть співпадати в якихось розділах та положеннях, але їх готували абсолютно  різні робочі групи.  Хоча деякі експерти теж беруть участь у тій програмі.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Будь ласка. 

 

ПІДЛІСЕЦЬКИЙ Л.Т. Я хотів продовжити це питання, оскільки ми сьогодні затвердили План діяльності Уряду, де є розділ по енергетиці. Це раз.

У нас є Коаліційна угода, де є розділ про енергетиці. Це два.

І тут з'являється ще Концепція  енергетичної стратегії. Три.

За чим ми працюємо?  І взагалі яка буде мета, от ми 20-30 січня обговоримо, приймемо цю стратегію. І куди вона ляже?  Чи вона піде десь в кошик, чи вона доповнюватись? Яке бачення?

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.  Я думаю, що концепція – це ж не самоціль.  Вона піде, я так розумію, в Уряд,  і якщо вона буде узгоджена всіма сторонами, то буде затверджена, я не знаю, на якому рівні. Це вирішать народні депутати, чи урядовці. І відповідно до цієї концепції вже буде розроблений план заходів чи програма її реалізації більш детальна -  з термінами реалізації, з виконавцями, з відповідальними.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Шановні колеги! Я доповню відповідь.

Ця Концепція – це приватна ініціатива. Над нею ми почали працювати в травні-червні, так?

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.  Технічне завдання було затверджено в червні.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Так, технічне завдання ми затвердили в червні. Ми його відпрацювали. Протиріч між Програмою діяльності Уряду та  між Коаліційною угодою тут немає. Ви самі в  цьому впевнитесь, коли прочитаєте.

Але це вже деталізація. В Коаліційній угоді ми нічого не могли написати. Програма діяльності Уряду теж досить коротенька.

Тут питання розписані по всім галузям, по всім напрямкам і тому подібне.

 А далі, коли ми приймемо, збалансуємо цей документ, будемо пропонувати Уряду його затверджувати, щоб це був офіційний документ.

Будь ласка.

 

РЯБЧИН О.М.  Дякую. Я хочу доповісти, що я брав участь у засіданні інших комітетів і там ставилось питання про більш відкритий доступ до засідань комітетів для громадськості, для журналістів, про можливість встановлення навіть веб-камери для більш повної трансляції засідань.

Тому я прошу, щоб ми розглянули також це питання і були готові  до більш прозорої роботи.  Я дуже вітаю стенограму,  тому що коли я дивився на сайт комітету, я її не знаходив.

Також з приводу сайту, наприклад, технічне побажання – більш оперативно оновлювати сторінки. Наприклад, у нас вже є дані з фотографіями членів комітету,  на сайті їх ще немає.

Я думаю, що інтернет – це одна з найбільш впливових речей зараз. Давайте будемо працювати для наших виборців, для професіоналів, які цікавляться тим, що відбувається.  Ми повинні показати нову якість роботи. Наприклад, ми дали сигнал для індустрії,  що ми опікуємось саме сталим розвитком енергетики. Сталий розвиток – це сигнал  того, що ми опікуємось тим, щоб цієї енергії вистачило і для майбутніх поколінь. Це для нас дуже важливо.

І у мене є зауваження до Програми Уряду, тому що, наприклад, в тій галузі, якою я хочу опікуватись – енергоефективність, там є  рядок, який я не розумію – підвищення ефективності за рахунок реалізації проектів на альтернативних джерелах енергії. Енергоефективність – це зниження використання енергії, а  реалізація проектів на альтернативних джерелах енергії – це генерація.  Тобто вони якось дві речі зробили. Як ми можемо долучитись  до виправлення або додання. Я розумію, що в Програму вже додати нічого не можемо, але якісь такі певні речі, за які ми вже проголосували, чи План  дій Уряду, нам казав Прем'єр-міністр, що ми можемо долучитися до розробки і включити якісь наші пропозиції.  

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Дякую.

Секретаріат прошу врахувати зауваження, які прозвучали.   

Будь ласка, Ігор Степанович.

 

НАСАЛИК І.С.  Перспектива, тобто Концепція – це добре. Про це далі. Концепція розвитку до 2020 року. Але паливно-енергетичний комплекс може зупинитись зараз. І це стосується «Центренерго» та інших генеруючих компаній. Це стосується і інших сфер. Дуже  би хотілося, щоб і Уряд, і Міністр палива та енергетики  визначили першочергові законопроекти, які є  перехідними. Тобто у нас є законопроект про функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період, який вже прийнятий в першому читанні. Ми повинні запропонувати свої ініціативи, своє бачення. Вони зобов'язані забезпечити їх швидку реалізацію.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Я вам дякую.

Будь ласка, Володимир Володимирович.

 

БАНДУРОВ В.В.  Шановні колеги!

Я звертаюсь до розробника з методологічним запитанням.  Чому визначено термін саме 2020 рік, а не 2030?  

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.   Ви знаєте, зараз українська економіка знаходиться в зоні турбулентності дуже серйозної. Фактично ми виходили з того, що відбуватимуться дуже серйозні зміни, фактично неможливо коректно спрогнозувати до 2030  року чи 2035 року, тому що зараз в цей перехідний період потрібно закласти фундамент, законодавчий фундамент, закласти фундамент  стимулювання інвестиційних процесів, якісь прогнозні показники. І вже коли ми закладемо основи розвитку енергетики,  основи для збільшення інвестицій, в першу чергу ця Концепція будується на енергозбереженні та енергоефективності,   і наша економіка та енергетика стабілізуються, тоді вже можна буде робити  якісь більш детальні і більш дальні прогнози.

 

 

БАНДУРОВ В.В.  Я чому запитую.  Тому що відповідно до Програми дій Уряду введення в дію двох нових блоків Хмельницької атомної станції планується на 2018 рік. З точки зору спеціалістів це  дуже проблематично буде зробити  за умов існуючих фінансових, організаційних і інших обмежень. А у вас уже в прогнозних показниках закладено  введення в експлуатацію цих блоків і збільшення частки атомної енергетики    саме за рахунок введення їх в експлуатацію.

З точки зору методологічної, мені здається, було б  логічним закласти не 2020, а 2030 рік.

І друге. У вас закладена в  Програму перспективність корпоратизації НАЕК «Енергоатом». За діючих умов існування енергоринку, а тим паче за умов введення нового закону про засади функціонування енергоринку, коли НАЕК «Енергоатом» - це, по суті, збиткова організація,  інвестиційна привабливість і необхідність корпоратизації мінусова.  

Чому ви заклали саме необхідність корпоратизації?

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.  Ви знаєте, що це питання достатньо дискусійне. Всі знають, чому «Енергоатом»  кволий. Тому що це достатньо штучна збитковість.  І неврегульованість тарифів, і  тому що в цей тариф не вкладається багато речей, які необхідно вкладати.

Безумовно, питання корпоратизації в першу чергу повинно спонукати покращення якості корпоративного управління цією компанією у відповідності з міжнародною практикою для того, щоб потенційні інвестори і партнери цієї компанії, які будуть брати участь в серйозних інвестиційних проектах, ви знаєте, що і ЄБРР, і Європейський інвестиційний банк та інші інвестиційні структури дуже зацікавлені  в роботі з «Енергоатомом»,  повинні знати, що ця компанія працює за високими корпоративними стандартами якості. Тому з цією метою і було запропоновано таке положення, про яке ви сказали.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Я вам дякую, пане Володимире.

Шановні колеги! Концепцію завжди дуже легко писати на наступні  сто років, це не те, що один рік.

Я думаю, що багато з вас читали, є такий американський автор Фрідман, «Следующие сто лет». Так от читати  «Следующие сто лет» мені було менш цікаво, ніж коли він написав «Следующие десять лет».

Тому Концепція нам потрібна, щоб мати практичне бачення на найближчі роки.

Останній виступаючий і завершуємо наше засідання.

 

КУЛІЧ В.П.   У мене технічне питання.  Ви сказали, що наступної середи має бути новий міністр. Чи можна було б заздалегідь попросити  надіслати якийсь терміновий документ, який вони захочуть розглянути, щоб вони це зробили хоча б за добу, надіслали членам комітету. Щоб ми  мали можливість розглянути, з чим вони прийдуть на це засідання, щоб засідання було ефективним і ми могли ознайомитись і підготувати питання.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Я думаю, що ми нічого не отримаємо, вибачте.

 

КУЛІЧ В.П.   Це побажання.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Попросимо.

 

ДОМБРОВСЬКИЙ О.Г.  Шановні колеги!

Мені здається, щоб нам дуже системно організувати і спланувати роботу  комітету, нам потрібно дуже швидко зустрітися з керівництвом основних енергетичних  організацій. Сказати, що ситуація кризова чи патова – це не сказати нічого.

Позиція інша. Я думаю, що кожен з нас чує, що от комітет, народні депутати іноді приділяють мало уваги роботі міністерства  чи когось іншого.  Тому я вважаю, що нам необхідно дуже системно вибудувати діалог міністерство-комітет-підкомітет-«Енергоатом»-НКРЕ-інші структурні підрозділи. Перше.

Друге. Мені здається, що нам треба було б мати, можливо, якийсь квартальний план. Чи це буде робити секретаріат, чи це, може, секретар, чи голова, чи ми разом якось затвердимо, щоб чітко розуміти, що ми запрошуємо до кінця грудня, наприклад, міністра, який дає нам інформацію та відповіді на непрості запитання, які ми сьогодні маємо. Наприклад, в січні ми плануємо зустріч з керівництвом Нафтогазу, тому що ми розуміємо, що є проблеми по поставках газу і так далі.

Тобто збалансувати, з одного боку, потреби державних енергетичних інституцій з точки зору законодавчого забезпечення,  з іншого боку, мати якийсь парламентський депутатський контроль.

Я розумію, Микола Володимирович, що ця система в якийсь спосіб працює.     Але, можливо, треба, щоб ми  її зрозуміли добре, відкоректували і щоб вона у нас працювала, як годинник – планування, запрошення, контакти, постановка задач і широкий діалог.

Дякую.

 

МАРТИНЕНКО М.В.  Я попрошу Вікторію Михайлівну підготувались до візиту міністра. Ми повинні будемо делегувати до колегії міністерства наших членів комітету. Як правило, це 3-4 чоловіка.

Можна по прізвищах, без прив'язки до посад.

Подивіться, сформулюйте пропозицію, щоб ми внесли в міністерство.

 

(Загальна дискусія)

 

МАРТИНЕНКО М.В. Шановні колеги! Я вам дякую. Засідання завершено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

       

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Стенограми 8”

20 березня 2019 11:36
07 грудня 2018 17:13
22 жовтня 2018 09:22
07 вересня 2018 09:39
06 липня 2018 09:34
23 червня 2018 11:47
06 квітня 2018 13:38
02 березня 2018 09:30
09 лютого 2018 09:19
11 грудня 2017 09:20